Talang försvinner och rykten...

Ja, idag meddelade talangen Anton Dunåker att ha lämnar IK Oskarshamn, för spel i Växjö Lakers j20.
Har inte sett jättemånga matcher med Anton, men de matcher jag har sett, har han verkligen varit tongivande.
En målvakt jag trodde/tror mycket på. Unnar honom verkligen detta, och önskar honom all lycka!
 
Fördelen var att IK Oskarshamn var förberedda på detta redan innan säsongen var över, att Anton troligen skulle lämna. Detta sa Roger mfl i ett tidigt skede, att fler klubbar drog i honom, och att man redan kollat marknaden för ersättare utifall Anton skulle vandra vidare...
 
* * * * *
 
Rykten om Mikael "Daggen"  Eriksson från Växjö har nämnt i samband med IK Oskarshamn. Och visst är det så, ett namn som är aktuellt för IKO, och som hans agent skall ha påvisat IKO.
Och att Lucas Ericsson eller "Daggen" hamnar i IKO är inte alls osannolikt. Men det lär bli endast EN av dem... Och Lucas ska IKO visat störst intresse för, vad jag hört av andra källor, utan att pratat med Roger Jönsson...
 
* * * * *
 
IKO ska ha en andramålvakt på kroken, hoppas jag kan släppa det namnet under morgondagen. Har 2 tips, varav ett är hett, som jag får rota i.... :)
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Steffe

Inte hört nåt om någon 1a spade? eller blir det lån igen?

2013-05-05 @ 10:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: