Djerf presenterad och klar!

Redan för 3 veckor sedan kunde jag avslöja att Djerf vänder hem till IK Oskarshamn.
Har förövrigt personligen haft en hyggligt bra silly season då man varit först på bla Sehlstedt, Djerf och Soares. (dunkar mig själv i ryggen)....
 
Men som jag för några veckor sedan skrev, att Djerf skulle få ett try out kontrakt.
Idag kom pressmeddelandet. Rasmus Djerf är tillbaka i IKO!
 
Djerf har skrivit på ett kontrakt på 1 år, med en try out fram till 25:e september.
 
Kul med Oskarshamnssonen - ja, jag vet att han inte är född i Oskarshamn, men han är fostrad i IKO, och kallar honom därför för det! :)
Tror Rasmus är redo att ta chansen när han får den. Han har redan tidigare visat att han hänger med i tempot - och då var han yngre och mer orutinerad.
Ska bli spännande att följa den utvecklingen.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: David

Känns viktigt att fylla på backsidan också. Några tips? Skulle behöva ett par tunga namn, men vet så klart att allt handlar om pengar. Behöver också utfyllnad/kompletterande spelare.
En av de bästa backarna i division I, Joakim Englund, har inte skrivit kontrakt än läste jag i Västerviks tidning. Jag såg två matcher där förra säsongen och han spelar lugnt, tryggt och stabilt och gillar att smälla på. Han blev utsedd till Västerviks bästa spelare och slutade på +38! Han är jävligt stor och har varit kapten också.
Passa på säger jag!

2013-05-28 @ 10:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: