Inför: Grundserieavslutningen, TAIF vs IKO!

Sista omgången i grundserien.
Och, som pessimisten hade sagt, detta KAN vara säsongens sista match för IK Oskarshamn!
 
Sanslösa streckdraman, då IKO, 1 poäng före Mora, möter TAIF, och Mora möter Almtuna.
TAIF och Almtuna på samma poäng, men ett av lagen kommer få genomlida negativt kval.
Dramatik på hög nivå.
För att säkra måste IKO ta MINST 2 poäng.
Men IKO kan gå vidare vid förlust, men då får Mora ta MAX 2 poäng (och IKO inte tappa förmycket i målskillnad).
Men, nu fokuserar vi på Oskarshamn. Vid seger, och vi har en playoffserie! 3 poäng är det vi ska sikta mot!
Efter några tunga förluster mot bottenlagen, så måste nu IKO ta poäng mot TAIF.
 
1 poäng mot Karlskrona, Almtuna OCH Asplöven är inte OK.
IKO har problem mot de sämre lagen, och de slåss om sin överlevnad i HockeyAllsvenskan.
 
IK Oskarshamn har aldrig förlorat 3 poäng mot Tingsryd i HockeyAllsvenskan. Men 2011 tog TAIF 2 poäng i en match. Samma sak hände förra säsongen.
Men detta är inga garantier, tvärt om. Efter 15 raka matcher mot TAIFmed poäng, lär det snart bli en förlust. Men inte NU!!
 
2 bussar med Oskarshamnare rullar mot TAIF-land. Förra säsongen blev en underbar fest i slutet av säsongen i Tingsryd. Nu vill jag återuppleva detta igen, fast en galnare fest!!
Säg att Mora förlorar, och IKO gör det, då är vi klara för playoffserien. Men jag vill inte fira SÅ! Jag vill hylla grabbarna efter en seger, efter att säkrat playoffserien på egen hand!
 
Jag kommer att bli glad hur man än tar sig dit, men vill ha en tokglad fest!
 
TAIF kommer från 2 raka förluster mot Mora och DIF.
Oskarshamn tog 1 poäng senast mot Asplöven, men kommer från 3 raka förluster, och detta mot bottenlagen...
 
Nu är det sista matchen i grundserien. Detta KAN bli säsongens sista match - hoppas verkligen inte det - men hur det än går, hoppas jag på fullt stöd och en fin inramning!
 
Som avslutning, lägger ut 1 videoklipp. Det publicerade jag på tuben, enbart för mina twitterföljare, men tycker det passar igen.
Ett klipp på min son, som får en mössa. Ville skoja med honom, trodde han skulle bli arg, men han hade feber, och reagerade... normalt!
 
Nu stöttar vi fram IKO till 3 nya poäng! 2 bussar, och det är upplagt för fest. Laget står för poängen, vi bär fram och slutför festen!!
Kollaps i andra perioden är ej tillåtet nu!
Nu kör vi! Nu tar vi poängen som krävs för fortsatt spel! Nu blir vi laget som skjuter Tingsryd ut till negativt kval!
 
Vi HÖRS i hallen!
 
/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: