Inför landskampen i Arena Oskarshamn!

Historisk händelse. Första landskampen i Arena Oskarshamn, och nu är det inte länge kvar innan pucken släpps.
 
Jag intresseras inget vidare i vanliga fall för landskampshockey.
Varför? Tycker VM går för ofta, spelarna vill inte vara med och arrangemangen läggs inte på supporternivå, utan affärsnivå.
Jämför med fotbollen. VM vart fjärde år, spelarna vill verkligen vara med i landslaget, då man inte får många chanser i livet till det.
Arrangemangen, de är på supporternivå, dvs inramningen. Öltält, fanzones, marknadsföringen, supporterresor istället för "trevlig weekend med VM-hockey"..
 
MEN. Den här gången vill jag verkligen gå på en ishockeylandskamp. Och då är det bara en träningsmatch!
Varför? Först och främst, matchen spelas i "min" arena. Mer hemmaplan än så blir det inte.
Dessutom stödjer man IK Oskarshamn genom att köpa biljetter och hjälpas åt att göra arrangemanget oförglömligt.
Sedan att jag verkligen vill gå på den här matchen är arrangemanget.
Det är ett unikt arrangemang, och man har smällt upp öltält, med liveunderhållning mm.
 
2 dagar senare är det returmöte lagen mellan i Växjö, och jag kan säga att "surret" i Växjö till matchen är inte i närheten av surret i Oskarshamn. Stor biljettåtgång, men inte samma snack på invånarna.
 
Men det som retar mig, när jag verkligen vill se landskampshockey, då kan jag inte se den. Jobba sent på onsdag svider.
Men då ska tilläggas att matchen är TV-sänd, och visas på TV10. Får titta där istället...
 
IK-shopen kommer hålla öppet under onsdagen, där alla IKO-prylar slumpas bort för halva priset!
Man kommer också självklart sälja souvenirer med Tre kronor!
 
Glöm inte bort att klacken är flyttad till kortsidan den här matchen, inte i det vanliga "hörnet".
det kommer också anordnas ett TIFO, så hoppas alla gör sitt bästa för att göra det så bra som möjligt.
 
Nu har Oskarshamn som förening och stad chansen att visa hockeysverige vad man går för.
Mäktigt publiktryck och häftig inramning kan och kommer ge gehör!
Med ett gott gehör ut i landet, då kan vi hoppas på fler liknande arrangemang.
 
Det finns fortfarande ståplatsbiljetter kvar, men även de har nu blivit gulmarkerade i biljettförsäljningen, dvs mindre än 30% av biljetterna kvar!
 
Räkna med en häftig kväll i Arena Oskarshamn!!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Hoppas det visas upp ett jäkla tryck på läktarna nu. Många som kanske inte går så ofta på hockey på en sådan här match visserligen, men var inte blyga nu! Viktigt att få med hela publiken på handklapp åtminstone. Läktarkulturen kring landslaget måste förbättras. Varför inte börja i Oskarshamn!?

Hoppas även att de flesta kommer tidigt till Arenan. Tror att öltält m.m. öppnar redan kl 16. Det ger intäkter till IKO.

2013-04-03 @ 08:13:56
Postat av: Härligt med landskamp!

Men måtte inte IK Oskarshamn ta efter rent taktiskt. Svensk landslagshockeys grundspel: Vänd ut mot sargen så fort du kommer in i zon. Tackla aldrig.

Jag tror inte man har tacklat i Tre Kronor sedan VM 1987, då Bengt-Åke Gustafsson av misstag körde in i Håkan Loob i samband med ett byte. Vet inte om det räknas.

Tackla för fan!

2013-04-03 @ 11:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: