Viasat sviker...

Viasat hockey sänder inte många matcher med IK Oskarshamn.
De man planerat att sända är hemmamatcher. EN bortamatch fanns inplanerad, det var den på tisdag mot Djurgården.
 
Idag meddelade Viasat att den matchen nu inte ska visas, utan man vill visa VIK-Mora istället...
Detta pga av Kopitar.
 
De få matcherna de sänder med IK Oskarshamn, det är när IKO möter "storklubbarna" LIF, Malmö och DIF.
Nu hjälper det inte ens att spela mot dem, när en match mot DIF stryks...
 
Tycker detta är lågt av Viasat, byta match pga EN spelare - ja, en av världens bästa spelare - men man struntar i sin egen slogan; HockeyAllsvenskan, serien med riktigt mycket hjärta.
 
Jag betalar dyra pengar för att kunna se Viasat hockey på min TV-apparat. Detta endast i ETT syfte, jag vill se IK Oskarshamn.
Nu vet jag inte vad jag betalar för längre...
 
OK om viasat vill visa VIK-Mora också, men att stryka IKO:s enda bortamatch är fel! Släng över VIK-Mora på en av alla de andra viasatkanalerna då!
Svagt viasat.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Åke

Viasat !
Det här företaget som inteens lever upp till schemalagda matcher är inget att lita på.

Förra året kom det en kampanj från Viasat om en gratis prenumeraj på hela utbudet som kunde visas upp ( det mesta skräp). Tre månader gick därefter kom ett brev som säger att det är dags att bestämma antalet kanaler. Glömde bort det några veckor, kontaktade Visat som förklarade att vi ingått ett avtal och absolut inte kunde reducera antalet kanaler. Har sedan dess flyttat och sitter med ett outnyttjat avtal som kostar cirka 600 kr per månad.
Vid förfrågan om jag kunde öka antalet kanaler ytterligare så gick det bra men med höjd avgift.
I likhet med Dig Räkan var ju HockeyAllsvenskan det primära.
Önskar att någon annan seriös aktör kan ta över nästa säsong.

2012-09-19 @ 16:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: