Målvakten Linus Fernström lånas in...

IK Oskarshamn uppger idag att man lånar in målvakten Linus Fernström, från Almtuna...
Linus tillhör Frölunda, men är utlånad till Almtuna, som i sin tur lånar ut honom till Oskarshamn. Linus är med redan i morgon mot Bofors.
Än så länge handlar det om en utlåning som rör endast den matchen, men möjligheter att han skall bli en långsiktig lösning på målvaktsfrågan finns...

Jag kan inget om denna killen, men var nog inte lösningen på förstamålis jag hade hoppats på. Dock om IKO gör en långsiktig lösning finns det en klar fördel - det blir en kamp om förstaspaden, man måste alltid vara på topp om man vill spela.

Och något måste grabben ha, då han traskat från div 3 till elitserien på 5 år...

Statistiken är inte bättre än Bengtsson, men linus har å andra sidan endast fått stå i målet i Almtuna under 7 matcher...
Förra året spelade båda i div 1, och då var Linus bättre, med 1,98 insläppta per match.

Men innan jag sett Linus på isen har jag bara en sak att säga:
Välkommen till IK Oskarshamn!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: KP

Han tillhör Frölunda, inte Färjestad ;)

2011-11-24 @ 19:37:14
Postat av: Räkan

Oups... Tackar för observationen, ändrat nu.

Precis SÅ ointressant är elitserien för mig, att jag inte märker skillnad på lagen som börjar på samma bokstav...

2011-11-24 @ 20:54:12
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är bra att de händer något iaf, nu ska vi inte klaga, han blir nog bra för då blir de konkurrens!!

Välkommen Linus!

2011-11-24 @ 21:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: