J18: Spelarintervju med Oscar Josefsson

J18 spelar idag bortamatch mot Linköping (matchen börjar 15:30).
Igår ringde jag Rasmus Djerf, och idag plockade jag upp telefonen och slog en signal till spelaren Oscar Josefsson, för lite hockeysnack:

Hej! Vi börjar med att du får beskriva din spelstil.
Jag gör ganska mycket mål. Jag är en ganska så bra skridskoåkare, och jag jobbar hårt.

Vad är din målsättning i hockeykarriären?
Det är att jag skall kunna försörja mig på hockeyn... Kunna ha hockeyn som ett heltidsjobb.

Du spelade med J20 igår mot Vita Hästen. Ni gjorde ett sent matchavgörande mål i boxplay. När kände du att den matchen var vunnen?
Redan vid 1-2. De kom inte till målchanser, så jag var aldrig orolig.

Hur är det att spela 2 matcher på 2 dagar?
Inga problem alls. Jag är van med det nu.

Vad är största skillnaden med att spela i J18 och J20?
J20 har mer styrspel och tänk. I J18 är det mer att bara ut och köra...

Idag möter ni HF Linköping. Tankar/förväntningar inför den matchen?
Det är en match vi måste vinna...

Vad vet du om HF Linköpings lag?
Inte så mycket, men de har en hel del spelare från LHC. De är verkligen inget dåligt lag...

Vad slutar matchen?
Vi vinner med 3 mål, så säg 2-5.

Hur många poäng gör du?
2 mål... och så något assist också!

Hehe, du är självsäker...
Ja, men man måste ju satsa för att komma någon vart!

Var slutar J18 i tabellen då?
Vi kommer komma till kval! Så vi blir 1:a eller 2:a. Men till kvalet, dit ska vi bara!

...och J20?
Topp 3.

Din far, Kent Josefsson, är det den gamle IKO-spelaren? Kent Cement?
Hehe, ja, den lille backen...

Såg du honom när han spelade själv?
Inte så mycket när han spelade i Oskarshamn. Blev bara en säsong jag såg honom då. Blev mer när han spelade i Kalmar.

Om han vore 17 år idag, vem av er skulle då vara den bästa hockeyspelaren?
Det måste vara jag! Fast han var duktig också... svårt att säga, hockeyn har ju förändrats...

Avslutningsvis, något du vill säga eller hälsa?
Näee..... eller... Hälsa från J18!

Tack för intervjun och lycka till ikväll!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt med killar som visar inställning!

2011-11-20 @ 13:32:51
Postat av: Peter

Trevlig intervju. Hoppas J18 går upp!

2011-11-20 @ 13:55:06
Postat av: Ställning

Vad står det i J18-matchen? Eller har den ens börjat?

2011-11-20 @ 15:32:20
Postat av: Ställning

Ok, ser själv nu att den började 15.30.

2011-11-20 @ 15:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: