Pubar i Arenan!

Fortsätter mitt bloggande om alla nyheter IKO släppte idag.
Ämne: Pubar!

IKO meddelade idag att man kommer ta över arenacaféet, men att man också nu på allvar planera att öppna pub i Arenan för alla medlemmar.
Personligen tycker jag att detta är strålande, då först och främst kan föreningen dra in extra slantar på alkoholförsäljningen, men även produkten "hockey i Oskarshamn" stärks, dvs intresset för att gå på hockey kan öka något som evenemang.
Dessutom så snackar vi inte bara intäkter i alkoholförsäljning, utan även intäkter till ett gäng nya medlemmar, som föreningen lär få ioch med detta!

Men nyheten hinner inte ut, förens någon kommer och hyttar med näven, och klagar. Läs tex om det HÄR.

Personligen anser jag att idrott och alkohol hör ihop - för de som vill bruka det. Dvs, det är inte spelarna eller ledarna, utan gästerna försäljningen vänder sig till. Ishockey är idag mer underhållning än idrott, och på teater mm kan man köpa sig ett glas om man vill.

Övriga klubbar i hockeysverige använder sig också av pubar i olika former i deras ishallar, och om man bortser från något AIK eller Hammarbybråk så har det mig veterligen aldrig inträffat någon incident på en arenapub innan.

Låt folket få handla under kontrollerade former. Måste väll ändå vara bättre att ta sig något glas under övervakning, där man kan bli nekad öl om man fått i sig förmycket. Supandet i hemmet, där nekas du inte (jo av eventuelll fru eller liknande, men maktpositionen att neka fullt ut ät inte den samma!).

Sedan vet jag att alkohol gör skada, både på den som dricker och att denne kan åsamkomma skada på omgivning, både fysisk och psykisk sådan.
Men idrotten främjar ju ungdomsverksamhet. Vore det då inte klokt att ta alkoholpengar för att göra något gott åt ungdomarna?! Ta de pengarna och fortsätt utveckla undomshockeyn, och ge de unga ett nyktert alternativ, ge dem en meningsfull fritid - betald av fällan de annars kan hamna i!
Det ni alkoholmotståndare, vore det inte kul att använda alkholpengar till att motverka alkoholen - i tidig ålder!

Slutligen: Att ta sig ett glas är ett eget alternativ. Likaså att avstå från att ta sig ett glas. Låt vuxna få vara vuxna och ta sina egna beslut. Respektera varandras beslut. Respektera IK Oskarshamn för att de vill utvecklas!

Övriga tankar kring puben:
Hoppas verkligen inte supportershoppen dock försvinner helt pga av detta! Den behövs, inte bara för att kunna köpa det "senaste", utan också för reklamen de produkterna därifrån gör i Sverige.
Jag hoppas också på att förslaget med 2 pubar går igenom, detta för att slippa kaos, eller att folk springer till den enda lilla puben 2 min innan periodvila, för att hinna in. 2 pubar gör att hockeyn kommer i första hand, och att folk respekterar hela matchen, utan att behöva smita iväg under speltid.

Jag vet att alla inte håller med mig, även om 91% av Oskarshamnspubliken vill ha pubar i arenan.
Men detta var MIN åsikt kring det hela. Håller ni inte med - läs det om respekt ;) eller skriv ett seriöst svar, inte bara "idrott och alkohol hör inte ihop", för som jag skrev, ishockey är mer än idrott, det är underhållning. Motivera om ni har åsikter, så diskussionen blir bra och konstruktiv.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

En annan bra sak med alkohol är att alla blir liiite galnare och skriker lite mer. Tänk vilket tryck det kan bli när alla har fått i sig lite alkohol och kan släppa loss!

2011-05-19 @ 21:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: