Spelarintervju: Robin Andersson

J20 vann första matchen i kvalserien till SuperElit mot Sunne.
Efter matchen ville jag ha en intervju med en spelare... frågade "alla" när de värmde ner, och fick målvakten Robin skickad till mig - precis som jag önskade, då han storspelade igen...

Börjar med en traditionell sportfråga, hur känns det?
Det känns skönt! Har ett bra lag, som jag litar på!

Hur var det att spela ikväll?
Jag har inte stått någon match på 3 veckor nu, så i början var det lite ringostigt, men jag tycker att jag växe in i rollen, och kom igen. Jag startade lite tveksamt, men avslutade OK.

Många vill se dig i a-laget denna säsong, ditt mål också, särskilt efter att Jimmy Dee fick sparken?!
Målet är självklart att ta sig till a-laget.

Men ingen förfrågan hittils?!
Nej, ingen förfrågan...

Matchen imorgon? vad vet du om motståndet?!
Inte mycket, förutom att de spelar fysiskt och att de fullföler sina lägen.

Tankarna om ett spel i SuperElit då?!
Först skall vi ta nästa match först (ljungby), men det är grymt kul att kvala med detta underbara gäng!!
Extra kul med uppmärksamheten vi får nu! Särskilt via bloggen, men också det via övriga oskarshamnare...

Du är beroende av backarna som målvakt, någon som du vill lyfta särskilt efter denna matchen?
Näe, alla spelare i truppen ställer upp för varandra, och vinsten är en laginsats!

Något du vill hälsa bloggens läsare?!
Näe, bara kul med uppmärksamheten :)

(matchvinnande målvakten Robin, foto: Räkan)

Du spelade idag i Diö ishall (skitliten ishall), så så ställs tankarna, i ett kval till SuperElit, hur vore det att tex lira i Löfbergs Arena?!
Spelmässigt vore det ingen skillnad, vi focuserar på motståndet, inte arenan. Men en sak i taget, vi är inte där ännu, så inte gå händelserna i förväg. Dessutom så påverkar inte arenan oss, utan vi kommer spea vårt spel, oavsett arena!

Får du stå imorgon mot Ljungby?
Inte mitt beslut att ta...

Tack Robin Andersson för intervjun!!! Och lycka till mot Ljungby!!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rusk

Bra jobbar Reakan! Imorn blir det inga dukhalsar i ladan tyvärr.. Lycka till J20!

2011-03-20 @ 00:13:56
Postat av: Räkan

Tack Rusk!

Synd att ni inte kan komma i morgon!

Härligt av J20 at vinna!!!



I morgon (söndag), så livesänds även den matchen, där oavgjort räcker!!



Häng med då! Kul med många oskarshamnare på plats idag!



Rusk: Dukhalsana uppskattades idag, inte bara av mig, utan också av spelarna! Kul att ni ville åka till Diö! Starkt av er att åka så långt för J20hockey!!

2011-03-20 @ 00:52:01
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: