Söderström bekräftad som ny tränare!

Det blir Söderström som är IK oskarshamns nya tränare. Detta bekräftar han själv, på Olofströms hemsida, www.oik.se

Söderströms pressmeddelande till Olofström:

"Dags att gå vidare!

Efter intensiva funderingar de senaste dagarna har jag tagit ett inte alldeles enkelt beslut. Jag har blivit erbjuden och tackat ja till uppdraget som tränare för IK Oskarshamn de kommande två säsongerna. En attraktiv utmaning och dessutom en intressant möjlighet till utveckling för min egen del. Allsvenskan lockar mig, en inspirerande nivå för mig som tränare och jag känner mig lika redo som taggad. IK Oskarshamn har en framtid som tilltalar mig, ett tänk som stimulerar och en organisation som ger mig trygghet, och jag ser verkligen fram emot jobbet som jag tillträder den 1 april. Livet ger chanser som man ska våga ta, att vara bekväm och försiktig är inget för mig.

Jag har haft två fina år i klubben, och Olofström kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta. Har mötts av en enorm värme och stor respekt, vilket gjort mitt jobb till en angenäm upplevelse. Lojala spelare och underbara människor runt omkring mig. Sköna framgångar och utvecklande motgångar. Jag har fått vänner för livet, men försöker undvika att känslor ska styra min yrkesmässiga tillvaro. Är inte det minsta orolig för OIK och framtiden, det finns en styrka i och runt klubben som lever oavsett vem eller vilka som styr skutan. Kommer med stort intresse att följa framtiden för Olofström, både på och utanför isen, och det är min fulla övertygelse att nya framgångar kommer upplevas. Jag hoppas och tror ni har respekt och förståelse för mitt beslut. Stort tack för den tid som varit, nöjet har varit på min sida.

Fredrik Söderström"

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Klapp klapp

Efter att ha hört presskonferensen med Fredrik Söderström har jag en känsla av att detta kan bli riktigt bra. Otroligt verbal och mogen kille. Nu gäller det han får rätt spelare att jobba med. Jag tror, och hoppas, att han är elitserietränare nästa gång han byter jobb.

2011-03-16 @ 13:53:45
Postat av: Klappklapp

Tror stenhårt på Söderström. Känns som Ivarssons motsats. Vältalig, reflekterande, mogen och rutinerad. Nästa gång han byter klubb går han till Elitserien. IKO 2011/2012 = Almtuna 2009/2010.

2011-03-16 @ 17:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: