Idag gäller det!!

Idag börjar allvaret.
J20 har hemmamatch mot Björklöven. Detta är absolut sista matchen i Arena Oskarshamn, och den är otroligt viktig dessutom!
Bäst av 3 är det som gäller mot Björklöven, så hemmavinst bör man ha med sig, inför resan till Umeå i helgen...

Jag hoppas det blir storpublik ikväll!
BFS ställer upp med klack till kvällens match, och jag hoppas många vill stötta laget uppe i klacken!

IKO har valt att denna matchen ta 50 kr i entré (alla under 19 år gratis). Detta anser jag är helt rätt! Jag tyckte IKO kunde tagit lite inträde redan mot Växjö och Västervik, eller iallafall bössor med "valfritt inträde".
Nu väljer man som sagt var att ta 50 kr, och det är en lagom summa. Inte för dyrt, men också en summa som ger lite pengar till klubben.
Pengar klubben behöver, pengar J20 också behöver till sin resa till Umeå.

Jag tror inte 50-lappen i inträde kommer dra ner publiksiffran, då de som vill se juniorerna kommer endån. Dessutom så har vi sett att matcherna med gratis inträde till a-lagets matcher inte ökat publiksnittet. Folk väljer att gå på hockey när det går bra för laget, eller om motståndet är "klassiskt".
J20 har det gått bra för - milt sagt! Dessutom så får man nog se Björklöven som aningen klassiskt...

Kan också tillägga att inträdet i Diö var 40 kr båda matcherna... och bortser man från själva ishockeyn, så var inte hockeyupplevelsen stor. Dvs lite folk och liten islada... Inget lag som var från Diö, dvs inte ens någon hemmapublik!

Jag kommer vara på plats ikväll, men väljer att inte liverapportera. Detta då jag väljer klacken!
Dessutom så hoppas jag Oskarshamnarna som är intresserade av matchen är i Arena Oskarshamn ikäll...
Ni utanför Oskarshamn - gör som jag och åk till Oskarshamn, eller följ matchen på swehockey, och läs matchreferatet senare här på bloggen. Be annars OT eller liknande liverapportera ;)

OM ingen annan liverapporterar kommer jag dock troligen lägga upp periodreferat på bloggen. Men dessa blir korta, då jag kommer göra det från mobiltelefon. För att kunna läsa dem måste sidan uppdateras manuellt, dvs är ni inloggade på bloggen så kommer periodrapporterna inte upp förens jag postat dem, och ni uppdaterat sidan (F5).

Nu hejjar vi fram J20, i sin resa mot SuperElit!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Helt rätt! Stötta max nu!

2011-03-24 @ 09:41:26
Postat av: H

Bra val att stå i klacken !!!!



Ses där !

2011-03-24 @ 14:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: