Kul samtal...

Fick idag ett kul samtal, från en person som varit med och jobbat föreningen dit den är idag.
Kul när ni söker upp mig. Kul med feedback, tankar och ideér!
Kul att få växla ord med någon som varit med och kan hjälpa mig, med de bitarna jag själv inte upplevt eller ej minns...

Vem det var släpper jag inte just nu, utan jag kommer senare ringa upp vederbörande för en mycket nostalgisk och historisk intervju. Skall bara skriva ihop lite frågor och researcha lite först.

* * * * *

Utöver intervjuen jag nämnde här, så håller jag just nu på och knepar och knåpar på minst 2 intervjuer till, som jag räknar med ha klara inom någon lite dag.

* * * * *

Personen jag nämnde först, han och jag snackade lite juniorhockey, och om grundintresset för dem som Oskarshamnarna börjat visa, så fort man vet vad som händer - och där klappar jag mig själv i ryggen, då det inte finns många ställen att hitta info om hur det går med juniorlagen i Oskarshamn förutom här.
men det var inte det detta skulle handla om... utan om det sm hände för några månader sedan, J20 som kvalade till SuperElit.
Den matchen var det över 1200 åskådare:

Träningsmatchen med IK oskarshamns A-lag hade samma publiksiffra, mot ett Elitserielag!
Sätt det hela i perspektiv - underbart med hur intresset för juniorerna har utvecklats!!
Finalen J20 SuperElit, mellan Skellefteå och Frölunda i globen drog lite över 700 pers...
Under 8-delsfinalerna hade Linköping MoDo på besök i sin hemmahall, och det lockade hela 95 pers?!

Intresset för juniorhockeyn har aldrig varit så stark i oskarshamn som den var föregående säsong. Hoppas VI kan fortsätta på den inslagna banan!
Tror knappt intresset för den svenska juniorligan i hela Sverige varit så stor som den var i oskarshamn föregående säsong. (landslag därmed uteslutet från resonemanget).
Och detta med ytterst lite om juniorerna på officiella hemsidan - även om man bättrade sig markant under slutspelet!

Jag kommer fortsätta följa både J18 och J20 här på bloggen. Finns intresse hos er, och om jag hinner med, kanske tom U16 kommer få lite tid i rampljuset också... men tills vidare focuserar jag på J18 och J20 - tillsammans med a-laget då såklart! ;)

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Lars

J20 spelar träningsmatch hemma mot Lakers i morgon!

Hoppas på publik!

Värmning 18:20 matchstart Klockan 19

2011-08-08 @ 22:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: