Tjockisar från förr...

Fick lite nostalgifeeling idag. Tittade igenom lite av säsongens övergångar i Sverige, och såg då denna mannen; Joakim Javelblad.
Minns ni honom? Han är tydligen fortfarande aktiv ännu, då han i år gick till Köping.
Finns så mycket jag just nu vill skriva, tex nya huvudpersonen till "en annan del av Köping" är nu tilldelad, men jag väljer att inte göra så...

Javelblad spelade i Nybro åren 91-96 och 98-01. I Oskarshamnsögon var han då "Tjocka feta Javelblad". Det var något speciellt, särskilt åren då de hade Javelblad och vi hade Ekroth...
Därför jag blev lite nostalgisk av att läsa att han fortfarande, som 40-åring spelar på.
Många kul minnen dök upp när jag såg hans namn.

En annan "tjockis" från den tiden är Hasse Jones, som under åren 89-91 var "Tjocka feta Jones" i Vimmerby...
hans karriär var dock inte lika lång. 2 säsonger i Vimmerby, dessförinnan 4 matcher med Leksand... det blev allt...

Vilka är dagens tjockisar i hockeyallsvenskan som vi kommer minnas om 20 år?! Finns det några sådana karraktärer idag?

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

Haha, det skulle väl va Gibbs då !

2011-04-10 @ 16:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: