Början på något nytt

Sanrt är det dags för en ny säsong i IK:s historia.

Fy fan vad jag hoppas på att den blir bra, jävligt bra. Mina förväntningar är faktiskt skyhöga. Missad PlayOff är ett misslyckande.

Vilken cirkus detta har blivit förresten. Inför fjolåret stod Salo och sa att vi skulle "köra över Leksand" i vår första träningsmatch. Han höll vad han lovade. Förlorade inte en enda träningsmatch. Serien drog igång och vi torska med uddamålet i första matchen..

Efter en rad uddamålsförluster tappade styrelsen tålamodet. Tommy Salo avgick. Bloggen bjöd på en exklusivintervju med Löjjan som sedan dess har börjat blogga här på ikoskarshamn.blogg.se

Klubben tappade en massa trogen publik och vi var sedan länge redan klara för ett negativt kval. Ett kval som fick oss att kastas mellan hopp och förtvivlan. Herregud, intresset för IK Oskarshamn under kvalserien ökade rejält. Från att ha varit den tråkigaste säsongen i historien så började alla snacka hockey igen. Alla.

Vi gör det som ingen trodde att vi skulle klara av. Vi gick och vann den där förbannade jävla kvalserien (ursäkta ordspråket) men vi vann hela skiten. Glädjetårar rann från såväl spelares som fans kinder. Vi hade klarat det.

Tommy Salo som drog ner oss i kvalserien kommer pånytt in i klubben. Nu som klubbchef och han ger oss en Silly Season som vi bara kunnat drömma om. Det började med att några spelare som inte direkt fått någon att lyfta på ögonbrynen, signade för ett nytt kontrakt. Vi bokstavligt skrek efter bättre spelare men det var helt dött.

Men.. in kommer Stefan Pettersson, Stefan Gråhns och Johan Ryno. Från ingenstans dyker de upp. In kommer också publikfavoriten Tobias Holm och Bofors publikfavorit Victor Sjödin...

Tre månader efter det att vi hade folkfest i Oskarshamn och spelare blir så glada att de fajtas med krogvakter så står vi nu inför något nytt. En början på något nytt.

Jag vet inte om det bara är jag, men jag får känslan av att det var grymt längesen man faktiskt på riktigt, tror att vi kan ta oss till PlayOff. Ja, jag begär nästan att vi ska gå till PlayOff.

Ser fram emot det här nu.. Längtar till de första matcherna, IK har precis vunnit tre sköna poäng. Man kommer ut från den kalla ishallen och möts av varma härliga höstvindar...

Nu är det snart hockeysäsong igen mina vänner. Håll ut!


//Robin


Kommentarer
Postat av: Osse

Tror också vi tar oss till playoff den här säsongen,

min magkänsla som jag har haft sen supervärvningarna

gjordes är att vi t.o.m kommer sexa.HOPPAS.



Tycker inte det var Salo fel att vi hamnade i negativ kvalserie,det var för många dåliga spelare

som inte kunde göra mål tex Löfberg sämst på isen

t.o.m jonsson var bättre än han.Längtar till isträningen då vi får se våra krigare på isen.

Nu har vi många som har IK-hjärta som har varit i

IKO tidigare som Pettersson ,Ryno och Holm plus

Lukas,Jade och Nybeck som varit i klubben länge.

2010-07-28 @ 18:54:18
Postat av: Andreas

Väl skrivet !

Börjar bli riktigt taggad nu.

2010-07-29 @ 12:22:44
Postat av: löjjan

Jag är nöjd med play off men känner inte riktigt att jag vill kräva det...Bra skrivet i övrigt.



(Ps salo är klubbchef inte ordförande)

2010-07-29 @ 20:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: