uddamålsvinst

har inte sett matchen ikväll då jag tyvärr varit barnvakt så har inte några större kommentarer om det hela.. vi vinner skotten med 37-18 och det mest intressanta som jag undrar är väl om Oscar Anderssons mål var snyggt?!

Kom på mig själv att jag faktiskt vär väldigt otydlig på senaste blogginlägget angående den nya klacken, och det är precis som rusckprick kommenterar, väldigt luddigt det jag skriver.

Vad jag menar är att jag fortfarande tycker att alltihop låter jävligt flum och rätt B.. som sagt, att ha en klack som står och bankar på en trumma istället för att sjunga ramsor är helt fel. Man kan inte säga att man inte hörs om man bara har ramsor.. där tycker jag att det brister i den nya klacken! Att man inte anordnar bortaresor skiter ja fullständigt i.. kan själv vara delaktig i sådant om intresse finns.

Trotts detta med att man till stora delar bara ska trumma så tycker jag att det är riktigt friskt vågat att ta tag i skiten.. Moore-Support har ju haft sina glansdagar nu och de sista åren har det gått spikrakt ner!.. vilket de har sig själva att skylla till en viss del. (Sen kan ja tycka att de fick ta rätt ordentligt med skit. Skit som både var befogat och obefogat...) MEN "Den sjätte spelaren" kan vara nystarten som läktarkulturen i Oskarshamn behöver, ställ undan fylledräggen, ha lite nytt folk i klacken, gör den mer "vänlig" för barnfamiljer.

Vad jag menar är att vi behöver en ny klack och nu har vi en, självklart ska man stötta dessa personer och uppmuntra dom att kämpa vidare genom att stå i den nya klacken trotts att man inte alltid delar samma läktarkultur. Till en början kanske det bli väldigt mycket trummor men vem säger att man med tiden inte kan få in mer och mer ramsor och minska på trummeriet?

Jag tror inte att det kommer låta likadant första hemmamatchen mot troja som sista matchen mot Sundsvall..

kanske fortfarande är väldigt luddigt men så får det bli.

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: