Superexklusiv intervju med BERGET!!

Ni som följer Alexander Bergströms blogg vet att jag var och intervjuade honom idag. Det tog ett tag innan intervjun äntligen blev gjord men nu är den det och jag är jätte nöjd!


Berget var hur trevlig som helst och det var en trevlig intervju, han svarade ärligt på frågorna, dock kunde han inte svara på precis alla vilket jag ändå var förstående till. Jag fick dem svaren jag ville och nu ska ni få se hur det blev.


Jag har delat in intervjun i 2 delar, ena delen kommer nu, medan den andra kommer imorgon.


Vill ännu en gång tacka Berget för att han tog sig tid till att besvara dessa frågor!


Jag satt i Arena Oskarshamn och kollade när IKO hade träning, har filmat lite ifrån den och det kommer också komma upp så fort jag vet hur man gör.

I mina ögon såg tempot på träningen väldigt högt ut och det var några närkamper. Träningen avslutades med straffar!


Nu över till intervjun:

Nöjd med matchen igår?

Väldigt nöjd, gjorde ju 3mål men de var inte bra, de var bra i första perioden eller rättare sagt så var vi dåliga. Det är inget bra lag.


På lördag är det match mot Huddinge, hur laddad är du?

Lite små segt med tidig match men kul att det är IK-Kronan, tror dock inte att det blir så jätte mycket folk men det vore jätte kul om det blev många


Slår vi rekordet?

Nej jag tror faktiskt inte det, tyvärr men hoppas ju och det vore hur kul som helst


Samtliga spelare har ställt upp i IK-Kronan, var det Dag som tjatade?

(skratt) nej, Dag kom ner och frågade oss och jag menar, det är ju inga stora pengar. Alla har ju olika ekonomi men man ger tillbaka lite till stan och det är väldigt viktigt tycker jag.


Är det stora löneskillnader i laget?

Ja, jag tror faktiskt det.


Säsongen börjar lida mot sitt slut om det nu inte blir PlayOff. Hur ser du på lagets insats?

Ja det är tråkigt nu när vi börjat komma igång, första halvan på säsongen var det väldigt mycket uppochner. Vi hade många skador och spelare som kom och gick, det gjorde hela laget oroligt.


Du ligger 3:a i poängligan (Berget ler med hela ansiktet när jag säger det) hur ser du på din egen insats?

Det är samma där, i början var det väldigt oroligt men efter jul har det blivit bättre. Personligen kommer jag igång rätt sent, min spelstil bygger mycket på att jag måste lära känna dem jag spelar med för att komma igång och uppnå max. Det är ju först nu som min femma kommit igång och efter jul har det inte varit massa skador och folk som kommit har stannat. Det har gjort att man kunnat spela med samma personer under längre tid vilket gett resultat. Men under det stora hela är jag nöjd med säsongen


Kan man verkligen skylla på alla skador?

Grejen med skador är just att t.ex. hela femman, ja hela laget blir drabbat. Ena matchen är man i 4:e femman för att nästa match spela center i 1:a femman. Då blir det väldigt oroligt och det blir svårt att hitta sin roll i laget, vilket självklart påverkar.


Leksand hemma sist krävde publiken Challes avgång, hur ser du på det?

(hehe) Jag tycker att publiken varit helt toppen men kan inte kommentera detta, det skulle inte se så bra ut men självklart vill publiken sitt lags bästa och blir besvikna när det går dåligt.


Tror du att det är lätt att missuppfatta när några i laget (inklusive dig) rör sig på Kråkan?

(skratt) Det beror ju helt på när detta sker. Dagen innan match kan se lite dumt ut även om man inte dricker någon alkohol. Personligen har jag slutat gå på Kråkan runt matchdagar, men vi måste ju kunna få umgås. Jag känner ägaren på Kråkan och jag gillar Kråkan jätte mycket. Det är ett gött ställe att kunna slappna av på och umgås med vänner.

Men t.ex. imorgon (fredag) så ska vi ju helst lägga oss vid 22tiden men det är ju ingen som gör det, inte en fredagskväll, då tycker jag att jag lika väl som att sitta hemma och umgås så kan man sitta på Kråkan och kolla på hockey eller något.


Finnarna i laget har fått riktig dålig kritik hos oss på läktaren. Dag är nöjd, men det jag och många andra undrar är hur de kommit in i laget? Antar att det är grupperingar?

Dem är 4stycken, och är från Finland, de bor granne med varandra så självklart umgås dem väldigt mycket. Hela laget är ju väldigt uppdelat. Man umgås med vissa innan och efter träningen samt på fritiden men så är det i alla lag. Personligen pratar jag inte med så jätte många men jag pratar rätt mycket med Petri, mer med honom än kanske någon annan som ändå är svensk, om du förstår hur jag menar?


Detta får duga för ikväll. Om ni kikar in imorgon kommer ni få svar på lite fler frågor om Berget personligen och lite på hur han ser på publiken, jämfört med andra Arenor.


//Robin


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha shit vad insnöad du är alltså ;D heja VIK!

2009-02-12 @ 21:52:28
Postat av: Särskrivning.nu

Superexklusiv heter det ju annars. Men i övrigt så måste jag säga att det är kul med folk som engagerar sig! Rock on!

2009-02-13 @ 09:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: