Granlund förlängt med IKO och silly-nytt

Igår blev Granlund stor matchhjälte med sitt HatTrick.
Idag gick IKO ut med nyheten att Granlund innan matchen kritat på ett nytt kontrakt med IKO, som gäller över hela nästa säsong också.
 
Laget man har inför kommande säsong ser ut som följande:
 
Backar:
D. Ljungqvist
 
Forward:
M. Granlund
J. Hagelin
E. McGrath
M. Poulsen
V. Svensson
V. Löfstedt
 
Tränare:
F. Söderström
 
Observera dock att McGrath har elitklausul, och lär bli svår att hålla kvar i Oskarshamn...
 
Hur ser det ut övrigt då?
Outila ska vara riktigt nära en förlängning, och Lindarv ska också vara nära.
KaviarSam ska vara erbjuden ett kontrakt, mer än så har jag ej hört...
 
Och transferfönstret stänger snart...
IK Oskarshamn jagar en back till. Problemet är att finanserna saknas, någon måste då gå.
Och vem ska skickas? Det är inte bara att sparka, för det kostar, då frigörs ej pengarna.
Det är inte heller bara till att låna ut spelare, gäller att hitta någon klubb som vill betala lönen.
 
Uppgifterna som kommer nu är obekräftade, men har fått många olika tips, men då jag jobbat på dem låter vissa tips mer som önskedrömmar.
Men ett tips var ang en spelare som hittas ute i europa, men efter efterforskning ska den spelaren aldrig varit aktuell. Håller namnet dock lite, då alla nuförtiden gör allt för att mörka övergångar.
 
Saken är den att mycket tyder på en "egen" spelare, dvs ej lån. Men som jag nämnde innan måste pengar frigöras då...
 
Och då det är svårt kikar vi på lånmöjligheter. Oscar Engsund är ett namn som dykt upp några gånger.
Men vill HV71 släppa honom nu, då det går hyggligt bra för HV71J20?!
 
Trodde jag ikväll skulle fått fram bättre och klarare fakta, men får inga tydliga besked någonstans.
Dessutom många som valt att inte svara i telefon mm detta dygnet...
Kan också tillägga att jag INTE pratat med Roger Jönsson på länge.
De uppgifter jag fått kommer från annat håll. Även andra vägar jag gått för att luska i vilka som kan vara påväg.
 
EDIT: Precis när jag postar detta inlägget skriver CG från Oskarshamnstidningen på twitter att Alexander Karlsson från Mörrum lånas in till Oskarshamn resten av säsongen.
 
/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: