Måndagsnytt...

Ja, i morgon, måndag, då presenterar IK Oskarshamn sin nya webplats.
Jag kommer under morgondagen försöka skriva några rader om vad jag tycker om den nya sidan - förutsatt att man håller datumet man lovat nylanseringen av webplatsen!

* * * * *

Men inte bara det som man kommer ha ögonen på i morgon, då skall alla papper vara inne från klubbarna gällande elitlicensen.

Borås hävdar på sin hemsida att de kommer få möta Leksand i hemmapremiären.
Men saken är den att Borås är långt ifrån klara för det!
Det som är klart är ackordet, dvs 25% av skulderna. Alla fordringsägare har EJ accepterat detta, och då spelar det ingen roll. ALLA måste godkänna.
Nu tror jag att de flesta accepterar, för de vill hellre få in lite pengar, istället för att laget går i konkurs.
Men även OM alla fordringsägare skulle acceptera, då är det fortfarande inte helt klart.
Tingsrätten har inte kommit med sin sista dom ännu, dessutom, bara för att ackordet är i hamn, betyder det ju inte att licensen är i hamn!

Hur det går lär vi få veta om ca 1 månad, då nämnden skall fattat sitt beslut, och eventuella kompletteringar kommit in.

Malmö är i samma sits, pengarna saknas, men som jag skrivit innan, jag tror det finns tillräckligt många i Malmö (och förbundet) som kommer göra allt för att rädda den föreningen.

* * * * *

Det har också klagats över att IK Oskarshamn presenterar nyförvärv i långsam takt.
Till det vill jag först säga, att jag tror en transatlant kommer presenteras vid lanseringen av den nya webplatsen.
Dessutom, detta är en situation som vi i Oskarshamn inte är vana vid, dvs att man redan har en relativt bred trupp.
IK Oskarshamn får år efter år starta om med nytt lag, och då blir det fler nyförvärv som presenteras.
Eventuella förlängningar brukar presenteras senare under året...

Men inför den kommande säsongen ser läget helt annorlunda ut, mot vad vi vant oss vid. Många kontrakterade spelare, och förlängningar som redan presenterats.
Roger har visat att han har en fingertoppskänsla, och att han inte tar första bästa.
Vid den här tiden på året brukar inte IK Oskarshamn ha en bråkdel av spelare, mot vad man har idag. Och då är det dessutom många nyckelspelare klara, och namn som Valdix, Gibbs och Rodman förs det diskussioner med.

Tålamod mina vänner, det är lååångt ifrån något att oroa sig för. Lagbygget växer i lagom takt!
Lag som KHK har värvat förvånansvärt lite, och Malmö kan/får ej värva. Så i racet mot övriga klubbarna har IK Oskarshamn ett litet försprång. Bara Örebro som tagit täten där, och är i stort sett klara med sin trupp...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Kamelrytteriet

Känns kanon med en riktig stomme i laget. Sista åren

2012-04-29 @ 21:44:12
Postat av: Kamelrytteriet

Har sett bytts för mkt. Tror det blir kanon

2012-04-30 @ 00:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: