Lugn påsk...

Påsken har varit lugn - i nyhetsväg kring IK Oskarshamn.
Jag har ej heller lagt någon tyngre energi på att ringa runt och störa folk under ledigheten.

Jag har några "krönikor" klara, men tänkte slänga upp dem under sommarledigheten, bra att ha lite klart material när man är på resande fot ;)

Men nu ser ledigheten sitt slut, och vardagen knackar på dörren igen...

Men jag tar tacksamt mot tips, och gärna förslag på olika krönikor ni skulle vilja läsa om. Och det kan handla om precis vad som helst som rör IKO eller allsvenskan... Det kan vara allt från/om någon "historisk" match till loggans utveckling till, ja ni sätter gränserna!

För lite sedan efterlyste jag Kasettbandet med Bennys orkester, där de hade en IK-låt på. Det bandet har jag fått hjälp med, och kommer hem till mig snart!
Men om någon av er sitter på skivan White Wings spelade in, tveka då inte att höra av er till mig! Söker den skivan till en musiktext jag jobbar på...

Tips på var jag hittar skivan eller andra tips mailas till mig på: [email protected]

/Räkan

Kommentarer
Postat av: iko

lite rena spekulationer nu bara:



IKO ska ha en meriterad amerikansk forward på G .

Senast denna säsong ska han ha spelat i en bra europeisk liga.

Kan tänka mig att det är samma liga där dom hittade Rodman, (Austria)



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11773



Denna kille kanske? hyfsade meriter med bland annat 2 NHL matcher och några hundra AHL matcher trots att han inte är så gammal.



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15214 Annan jag kan tänka mig att det är , helt OK meriter .



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15085&lang=swe denna har förvisso inga jätte meriter, men har öst in poäng i bland annat danska ligan och tyska andra ligan, i danska ligan kan man hitta fynd, bland annat poulsen , i tyska andra ligan har det också hittats fynd, som tex Dustin Johner.



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11580 väl meriterad .



Rena spekulationer som sagt, men skulle kunna vara någon av dessa.



En drömvärning skulle annars vara : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568 amerikansk forward med kanon meriter.

2012-04-10 @ 00:30:14
Postat av: IKO70

IKO@

Ja tror att de handlar om den förstnämnda eller den sistnämnda!

2012-04-10 @ 02:06:21
Postat av: Adde

Skriv om läktarkulturen i Ohamn & om den har förbättrats eller försämrats enligt dig genom åren.

2012-04-10 @ 03:01:26
Postat av: Ståplats

Hoppas verkligen att målsättningen är att fortsätta att stärka upp laget. Det behövs absolut i den tuffa serie som väntar i höst!

2012-04-10 @ 14:46:19
Postat av: Ståplats

Back:



http://eliteprospects.com/player.php?player=18033



"Billig"? lovande forward?



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10135



"Dyr" bra forward (esättare till Ryan?)



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13416

2012-04-10 @ 16:17:22
Postat av: MR_M

Du skulle ju kunna jämföra olika årgångar av ik oskarshamn och rangordna dom så att man ser var det laget vi hade i år hamnar bland alla vi har haft genom åren härlig blogg Keep up the good work :D

2012-04-10 @ 18:13:43
Postat av: iko

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2029



Hoppas verkligen Jönsson försöker få hit denna kille.

Får inte förlängt i Örebro.

2012-04-10 @ 18:21:47
Postat av: Sittplats

Tror aldrig att Jönsson spelar sitt sista icke eu pass på en back. Vill nog ha en riktigt vass forward på den platsen. Sen tror jag tyvärr inte att ik kommer satsa på en dyr center. Tror snarare att man lägger pengar på en spelare som Viktor Svensson eller liknande som 3.e center. Drömmen vore Marcus Olsson,David Åslin, SImon Olsson, Viktor Svensson, en riktigt vass sniper från Kanada/USA. Nu kanske man inte kan få alla dessa herrar men kanske någon:) Backplats vore Blaz Gregorc som 4:e back ett bra alternativ. Sen ett lån av någon elitserieklubb + Filip Olsson/Ackered får tävla med Matuschkin och Tobias Jonsson.

2012-04-10 @ 18:31:36
Postat av: Ståplats

Sv. MR_M:



Ganska enkelt att rangordna IKO-upplagor rent sportsligt:



Allsvenskan blir bättre och bättre för varje år. Det blir även IKO:s lag. Årets upplaga av IKO skulle t.ex. ganska lätt besegra en 10 år gammal IKO-upplaga. De två senaste upplagorna av IKO är de bästa vi har haft. (Ja, även bättre än de som spelade i kvalserien för ett antal år sedan.)



Till kommande säsong måste IKO bli ännu ett snäpp bättre. Annars dalar vi i tabellen.

2012-04-10 @ 19:22:11
Postat av: Anonym

Iko: spelare som huserat i Norge, Danmark samt österrikiska andraligan kan nog räknas bort från spekulationerna.



Vad gäller Åhsberg är jag kluven. Gå från Växjö till Örebro och endast leverera 4 mål på 23 matcher övertygar inte. Dock under en period då Örebro var under isen. Sen har jag en känsla att Åhsberg spelar mer för sig själv än för laget, vilket kan vara en styrka för en sniper men ofta är destruktivt för lagsammanhållningen.



Jag tror att nyckeln blir att hitta två spelare som kan ersätta Rodman och Ryan. Skulle också gärna se en powerforward som Smotherman i laget. Ersättare för Jadeland ser jag i Lidhammar, ser en enorm potential i honom. Viktigt att han får förtroende i en offensiv lina. Såg att någon önskade få in Sean Curry (Rögle). Oerhört begränsad back i mina ögon - ett rundningsmärke som tar många onödiga utvisningar. Med IKOs befintliga backuppsättning borde högsta prio vara att hitta en rörlig, spelskicklig offensiv back med bra skott (Sondell-typ). Samt teckna nytt kontrakt med Morin.

2012-04-10 @ 19:48:39
Postat av: Anonym

är de klart att Rodman lämnar?

2012-04-10 @ 20:31:38
Postat av: Anonym

Nä.

2012-04-10 @ 20:45:41
Postat av: Hasse

Dave Spina!

2012-04-10 @ 21:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: