...ett litet samtal med sportchefen...

Ringde idag upp sportchefen, för att höra lite hur arbetet går...

Först och främst ville jag höra lite kring transatlanten, som det sägs vara helt klar, men inte IKO går ut med ännu.
Gällande det fick jag bara ett skratt till svar, och "ingen kommentar". Senare hävdade Roger Jönsson att allt inte var helt klart, men att man nu var riktigt nära.
Jag passade även på att bolla namn som Corey Quirk och Dave Spina. Den senare skall dessutom lämnat sin tyska klubb, för spel i europa...
Roger blånekade båda 2, det är ingen av dem som är Jadelands ersättare...
Men 2 saker kan man plocka ut av detta. Sportchefer i allmmänhet nekar alla namn som nämns ;)
Dessutom så säger Roger, särskilt vid det ena av namnen, att det är inte den man är nära med nu... Kan tolkas som att snacket förts med det ena namnet.... Men bara mina spekulationer nu.

Jag frågade också om Joacim Hedblad, som var utlånad 1 match till IK Oskarshamn förra säsongen, och IKO visat visst intresse för.
En spelare jag skarp gillade, med härlig attityd.
Men Roger säger att namnet är intressant, men då forwardssidan är full, är han ej aktuell idag.

Forwardsidan full säger ni? Ja, Rodman, Valdix och Gibbs förs det samtal med...

Och valdix, han trodde jag personligen skulle hamna i Karlskrona, men det skall Valdix ha tackat nej till!

Juniorerna. Pratade med Roger också om att Djerf och F. Engsund lämnar. Roger svarar då med att de båda var erbjudna kontrakt i Oskarshamn, utvecklingskontrakt på 2 år... Men enligt uppgifter till mig, valde de som sagt var HV71 (läs föregående blogginlägg).

Victor Svensson?
Surret har varit att Victor är muntligt överens med Malmö, som ej får skriva kontrakt.
Men Roger säger där; "jag skulle inte satsa ett öre på att Victor hamnar i Malmö".
Victor skall enligt olika uppgifter vara nära Oskarshamn nu...

Det var läget nu...

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Nils

Bra och intressant läsning Räkan! Silly Season är alltid intressant:)

2012-04-21 @ 20:53:03
Postat av: Kamelrytteriet

Undrar om Jade känner sig lurad eller om han bara är glad över att vara himma?

2012-04-21 @ 21:00:18
Postat av: ratmanloco

Bra jobbat räkan, följer dina tankar och skriverier nerifrån Skåne varje dag, keep it up man!!!!

2012-04-22 @ 09:17:26
Postat av: Ståplats

Tack Räkan för lite information. Det har det varit lite av den senaste tiden.



Med tanke på att vi släpper en bra spelare (Matt Ryan) så hoppas jag att Jönsson har något ännu bättre i kikaren. Tycker dock Ryan har bättre stats (bl.a. 12 matcher i NHL) än många av de spelare som föreslagits här tidigare bland kommentarerna. Tanken måste vara att få ett starkare lag? Hoppas det är någon riktigt bra på ingång.

2012-04-22 @ 11:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: