Till minne av Per Lyck:

Redan den 16/9 "tipsade" signaturen "Bävern" här på bloggen att Per Lyck avlidit. (i detta inlägget...)
Jag sökte då efter bekräftelse, men då uppgifterna var osäkra valde jag att inte skriva något om honom då.

För misstag kan man göra. Jag har skrivit saker som jag ångrar, men skriva om någons bortgång utan 100% fakta på benen - DET vore katastrof.....

Nu är det tyvärr så att Per Lyck har lämnat oss.

Per lyck kommer från Leksandstrakten, har även spelat för dem, men flyttade till Oskarshamn 1966, för att spela i IFK Oskarshamn.

Förutom en lite sejour till Västervik, stannade Per Lyck inom IK70 resten av karriären.

Per är en av de stora, som varit med och byggt laget. Idag finns han tyvärr ej kvar. NU finns han bara i våra minnen.

Jag fick tyvärr aldrig själv uppleva Per Lyck på isen. Men trots det förstår jag vilken legend han nu har blivit inom klubben.

Idag hölls begravningen i Döderhults kyrka.

Vila i frid Per Lyck!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: l

sista vilan får han dock på skogskyrkogården om någon vill gå dit sen.

2011-10-07 @ 16:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: