J20:s förlust och kort om J18...

J20 förlorade idag borta mot Troja ljungby. Jag utlovade ett inlägg om matchen på chatten tidigare idag.
vet dock inte riktigt såhär i efterhand vad som kan tilläggas...
Troja var bättre - i 60 minuter. Vissa spelsekvenser var IKO klart bättre, men en match är i 60 minuter...

Oskarshamn hade en ledning med 1-3 inför andra perioden. men så ramlade målen in i baken, då man blev för passiva... snart stod det 4-3. IK oskarshamn skulle dock lyckas kvittera, och skapa nervositet...
Dock så skulle IKO stanna till, särskilt i egna zonen, och Troja kan rycka ifrån, och stänga matchen med sitt 6-4 mål...

Oskarshamn gör bitvis en riktigt bra match, men när man fastnar, då kör man fast ordentligt. När man körde på och spelade bra, då spelade man riktigt bra! Nu gäller det att hitta balansen, och bli jämnare i 60 minuter.

* * * * *

Jag har fått lite förfrågningar om jag inte kan liverapportera J18 i morgon (söndag).
Tyvärr har jag ej möjlighet att göra det. jag bor i Växjö, och att köra till oskarshamn för det klarar tyvärr inte ekonomi eller familjeliv av. Juniormatcherna på hemmaplan rapporterar jag oftast i sammband med att a-laget har hemmamatch samma helg...

Dock skall jag försöka fixa någon form av rapportering, men det troligaste blir en kortare matchsammanfattning efter matchens slut...

Matchen med IK Oskarshamn J18 som möter Nybro j18 startar kl 14:00, för er som vill/kan se den på plats.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Nils

Är det någon som kör fast i dagens match så är det

nog tränaren!!!!!!!

2011-10-29 @ 22:51:39
Postat av: Till Nils..?

Vad menar du med det där?

J18 tränaren är riktigt duktig..

2011-10-30 @ 13:32:26
Postat av: Räkan

Nils skrev igår, och idag är inte gårdagens idag ;) Tror han menade J20-tränaren. men jag skulle också gärna höra en förklaring...

2011-10-30 @ 14:10:05
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Nils

Tränaren för j18 är absolut duktig

en kille som vågar. Möblerar om i femmorna när det inte funkar och det sker ganska snabbt, men den gamle

i j20 han kör vidare som om det inte har någon

betydelse. Jag menar bara att man ska känna sina

spelare så pass bra och spela de killar som är heta

för dagen och våga ändra i femmorna.

2011-10-30 @ 23:07:29
Postat av: Anonym

Håller med Nils, såg matchen mot Troja och

framåt såg det okej ut men bakåt oj,oj,oj

stillastående forwards funkar inte, man måste

jobba som ett hårt lag även i försvarszonen.

2011-10-31 @ 10:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: