Hur höga är oddsen?!

Satt och tittade tillbaks lite på säsongens matcher, och fastnade på bortamatchen mot Tingsryd den 5/10-2011
IK Oskarshamn gjorde då mål, med 2 spelare mindre på isen.
Jag började fundera på när man senast såg det - i tävlingssammanhang.
Kom inte på någon tävlingsmatch i modern tid...

Men kollade upp saken med Tomas Kling, skaparen av den eminenta statistiksidan domarna.se.

Fick detta till svar:
"Så här ligger det till. Jag har 28178 mål på 5011 matcher i databasen. 15 är gjorda i SH2. Grattis mao om du såg det live. ;)"

Jag började skissa på en uträkning, om hur stora oddsen är att få se sitt lag göra detta.... dvs, räkna ut oddset på att det händer, sedan räkna av de andra klubbarnas matcher, och ett snitt på att man ser ca hälften av alla Allsvenska omgångarna, för ETT lag...
Jag tappade bort mig halvvägs i uträkningen, men kan säga att för att få se något sådant, det handlar om några ytterst få promilles chans....

Nu när kalkylen blev för knepig, och matematik inte är något ämne jag glänste i, kanske inte detta inlägget blev så intressant som jag hoppats på, men grattis till alla oss som var där och fick se!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Tobias

Vi släppte in ett i SH2 borta mot Växjö förra året. Var du inte på den matchen? Det var jag.

2011-10-18 @ 19:25:08
Postat av: Räkan

Jo, vissa saker glömmer man, och du var tvungen att påminna mig ;)

2011-10-18 @ 19:39:28
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tom linder te IKO!

2011-10-18 @ 20:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: