J20: Spelarintrevju med Robin Andersson!!

J20 spelar idag hemmamatch mot Borås.
Tänkte att jag skulle intervjua en spelare även inför denna matchen, och den klart mest lämpade att intervjua kände jag var Robin Andersson!
Robin gjorde sin matchdebut i A-laget i allsvenskan mot Almtuna, då han fick hoppa in och hålla nollan!
Plockade upp telefonen, och här följer resultatet:

A-lagsdebut mot Almtuna igår. Debut och inbytt i matchen...
Ja, det var kul och inspirerande!

Nervöst?
Njaäeeee.... Det var mer inspirerande än nervöst. Var bara att hoppa in.

Var det svårt att hoppa in så mitt i matchen?
Ja, det är det alltid. kroppen var ju kall efter en båsperiod. Men det gäller bara att bli varm snabbt.

Du har hunnit med division 1 spel i Vimmerby, hur var det?
Ja, det blev en match där. Det var kul att få kännapå seniorspel!

Hur skiljer sig skotten i Allsvenskan, div 1 och J20 Elit?
Ju högre nivån är, desto bättre spelare är det. Så enkelt är det. Klart högre tempo ju högre upp i nivå man kommer.

Det snackades om Sam Lofquist när han kom till Oskarshamn, att han på första träningen bland annat sköt sönder din suspensoar?
HaAhhhhhh! Så var det inte helt... Suspen höll. Även hjälmen! Hans puckar träffade snarare mer i min plock! hahaha...

Men vem i J20 skjuter hårdast/bäst då?
Erik av backarna får jag nog säga. men Djerf och Fille har bra avslut...

Har du satt något karriärmål, och vad är det?
Jag kör på så länge det är kul att hålla på. Men jag vill ju upp så högt som möjligt. Eliten siktar väll de flesta på?

Men om du fick välja, skulle du helst vara en andramålvakt i Elitserien, eller en förstamålvakt i Allsvenskan?
Speltiden vill man ju åt. man vill ju spela matcher. Se på Markus Svensson... Jag hade i allafall valt speltiden främst.

Borås ikväll. revansch? torsk med 4-2 sist.. Hur går det ikväll?
Spelar vi med samma inställning som mot Hästen senast, då vinner vi!

Men Oskarshamnslagen brukar ha svårt att spela mot Borås, hur knäcker ni den nöten ikväll?
Vi får sätta hårt mot hårt. Spela disciplinerat! Tätt och disciplinerat försvarsspel, så ska det gå vägen...

Håller du nollan?
Hehehe, vi får se... men hoppas på det!

I de andra spelarintervjuerna med J20-lirare brukar jag alltid fråga hur många poäng de kommer att göra under kvällen, så ställer även den frågan till dig. hur många poäng gör DU?
...hmnnnn... Ett halvt?

Hur får man ett halvt poäng?
Ett femteassist eller något....

Hehe, ok! Tack för intervjun och lycka till ikväll Robin!


(Robin Andersson. Foto: Räkan, togs för ett år sedan, vid en intervu under kvalet).

Kvällens match mot Borås J20 spelas i Arena Oskarshamn.
Matchstart: 19:00

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: