J20: Spelarintervju med Rasmus Djerf

J20 sitter just nu på bussen på väg upp till Norrköping, för att möta Vita Hästen idag.
Matchen startar 13:40.

Inför detta valde jag att ringa upp en av killarna, och idag föll lotten på talangen Rasmus Djerf!

Du har representerat A-laget några matcher, hur många är det nu det har blivit, och hur är känslan för det?
Jag har varit med i 3 matcher. Det är roligt när man får chansen! Jag vill in i tempot...

Beskriv största skillnaderna mellan A-lagshockeyn och juniorhockeyn.
Tempot. Det är mer tänk med allt som görs i det allsvenska spelet. I juniorerna är det mer att man bara kör.

Du var en sväng i Färjestad, vad hände?
Jo, vi var där och provspelade, men ingen kom in. Det hade annars varit roligt, då jag hejjar på Färjestad...

Färjestad? varför hejar du på dem?
Hehe, jag vet faktiskt inte. Har varit så sedan jag var liten, och det har hängt med...

Vad är roligast då, att spela i en förstakedja i J20, eller att få göra enstaka byten med A-laget?
Eeeeee... går det bra och man får göra något byte, då är det alltid kul att få spela i Allsvenskan.

Vad är ditt personliga mål i hockeykarriären?
Jag vill upp i Elitserien.

Spelar föreningen någon roll?
Ja, Färjestad som jag nämnde innan vore kul, annars LHC.

Varför LHC också?
Nära Valdemarsvik, som jag är från. Sedan så är det en skön stad. Det var kul i början på denna säsongen när jag var där och spelade...

Ja, berätta om det, vad hände?
Bertilsson och jag fick åka dit. De hade skador.. Det var kul att få testa på.

Ikväll/eftermiddag möter ni Vita Hästen, hur går det i matchen?
Vi kommer v... Spelar vi som vi gjorde sist mot Vita Hästen kommer vi att vinna!
men på sista tiden har vi halkat efter lite, och detta beror på att vi blivit för nonchalanta när vi har ledning. Håller vi ihop idag, då vinner vi!

Hur många poäng gör du idag?
Ingen aning. Jag sätter aldrig upp några sådana mål, vill bara in och göra en så bra match som möjligt.

Var slutar ni i tabellen?
Topp 5 i alla fall! Att vi blir 3:a är en bra gissning, 4:a borde vi kunna bli...

Vem i J20 kommer gå längst i hockeykarriären?
Oj, men det blir nog Filip Engsund. Han har spelat bra, särskilt denna säsongen.

Och vem i J20 skulle du vilja se att jag gjorde nästkommande intervju med?
Filip Engsund där också.

Tack för intervjun, och kör hårt i eftermiddag!!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: