...Oskarshamnarna som gjorde det...

...jag hade innan bestämt mig för att INTE skriva om hockey-VM, förutom om Poulsen i Danmark, då övriga matcher inte rör IKO - det enda laget i mitt hjärta.

Men jag satt här hemma och såg Sverige-Tjeckien.... Ett Tjeckien som jag anser spelat bäst totalt sett genom hela VM, och förtjänade guldet... innan sverige tog tag i saken... för det var en bedrift faktist, att vinna med 5-2 mot Tjeckien.

men som jag skrev innan, detta rör inte IKO... MEN. När man ser matchen... Så minns man spelarna som IKO fostrade, Mattias Tedenby och Martin Thörnberg...

Stort grattis särskilt till Tedenby och Thörnberg, som nu får lira final!

Tänk om de kunde återvända till IKO... Känns fruktansvärt långt ifrån, men både att minnas och att drömma (tillbaks) är tillåtet!

Men kul med "Oskarshamnare" i landslaget!

"Inget om VM-bloggande" utan Poulsen... så blev det 2 inlägg idag på kort tid... :)

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-05-13 @ 23:12:02
Postat av: pwrplejj

"När man ser matchen... Så minns man spelarna som IKO fostrade, Mattias Tedenby och Martin Thörnberg..."



som IKO fostrade är la "lite" väl magstarkt ..? nåväl är inte den som är den annars.



2011-05-15 @ 23:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: