Galen dag, vi börjar med träningsmatcherna!

Hoppla. Idag släppte IKO allt på en gång.

• Träningsmatcher.
• Sportbar(er) i hallen?
• Driften av arenacaféterian.
• Ispremiäs måndagen den 1:a augusti.
• Tre kronor legends den 24:september.
• Gratis inträde hemmapremiären den 21:a september mot Troja.
• 10-12 Februari; Damkronorna i en fyrnationsturnering inför VM (Sverige, Finland, Ryssland och tyskland kommer)

Galet släpp av IKO idag. Underbart att komma hem från jobb och få läsa pressutskick, tidningsartiklar mm mm om IKO!
Jag kanske borde skriva lite om punkterna ovan?
Ja, det kommer jag göra, men då IKO släppte många nyheter sammtidigt har jag beslutat att skriva lite om var släpp för sig. Dvs ett inlägg om pubarna, ett om cafeterian mm mm.

Alla inlägg kommer jag troligen skriva ikväll, så kvällen och natten kommer det rassla i denna bloggen.
Allt finns att läsa om på officiella hemsidan, så mina inlägg blir med lite diskussioner och tankar om de olika punkterna.

Men börjar redan nu med det rubriken skvallrar om; Träningsmatcherna!
4/8, kl 19:00 - IKO-Djurgården
17/8, kl 19:00 - IKO-Borås
26/8, kl 19:00 - Olofström-IKO
27/8, kl 15:00 - Tingsryd-IKO (spelas i Olofström)
31/8, kl 19:00 - Borås-IKO
7/9, kl 19:00 - IKO-VitaHästen (spelort fastställs senare)
10/9, kl 15:00 - IKO-Tingsryd

IKO har sedan tidigare gått ut med att man vill förlägga några träningsmatcher i annan ort, för att öka intresset utanför Oskarshamn. Jag antar att matchen den 7/9 mot VitaHästen också kommer spelas på annan ort.
Detta blir att det "bara" blir 3 hemmamatcher för IKO.
Men å andra sidan, det blir inga långa bortaresor för oss supportrar heller, om man vill se lite mer IKO...
IKO uppger också att man KAN släppa någon mer träningsmatch.
Men av de bokade, så känns Djurgården som mest spännande - redan dagen efter man går på is.

..min hockeyfeber steg radikalt idag... Och då är inte Silly Season över ännu :)

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: