Spelarintervju med Mylläri

Har fått några ord med Anton Mylläri, som bekant är skadad.
Tack Mylläri för att du tog dig tid att besvara mina frågor!

Hej. Hur går det med rehaben?
Hej. Jadu, jag har inte böjat med den rikiga rehaben ännu eftersom jag måste operera axeln. Så jag kör fys nu så gott jag kan.

När kan du träna för fullt igen, och hur lång tid tar det innan du är matchklar?
Som sagt ska jag operera min axel, så det blir inget mer spel under den här säsongen. Men jag siktar på att vara tillbaka på is, hel och frisk i augusti .

Du är fostrad och uppvuxen i Västerås, och har alltid spelat för dem, förutom 4 matcher förra säsongen, då du var utlånad till Enköping. Hur känns det att "flytta hemifrån" och hem till Oskarshamn?
Det känns kanon att bo och spela i Oskarshamn. Det är en härlig hockeystad och jag kom in i gänget riktigt bra. Det är skönt att ha flyttat hemifrån.

Vad gillar du mest med Oskarshamn som stad, och IKO som klubb/lag?!
Det jag gillar mest med Oskarshamn är att alla är hockeyintresserade, och på sommaren är ju närheten till havet ett stort plus. Tycker klubben är kanon med bra personer rakt igenom föreningen, vilket Västerås inte hade tyckte jag, så jag har inget att klaga på.

Hur skulle du själv beskriva din speltid?
Min spelstil är att jag är en stor back som försöker att fullfölja mina tacklingar och spela ett ganska hårt spel. Men jag är även en ganska skicklig passningsspelare med bra spelförståelse, som gillar att hänga med upp i anfallen.

Om du tvingades bli inlåst med en lagkamrat på en toalett i 24h, utan mat, mobiler eller annat tidsfördriv - vem skulle du då välja och varför?
Det skulle nog välja Martin Olsson, eftersom vi båda är lika trötta. Vi skulle nog sova dom här 24 h 

Din far är förbundskapten för svenska brottningslandslaget; hur kommer det sig att du då började med ishockey och inte brottning?
Han jobbade på ishallen här hemma i Västerås, så det blev ganska naturligt att jag spelade hockey. Han har aldrig sagt åt mig att börja brottas mer än som sommarfys. Man kan säga att jag är uppvuxen i ishallen eftersom jag har en äldre bror som spelade hockey förut, och då var jag alltid där och tittade på träningarna och ibland var med och körde.

Vilken spelare skulle du helst vilja spela tillsammans med, om du kunde välja fritt från hela världen?
Det måste vara Nicklas Lidström, jag är uppvuxen i Västerås så jag har träffat han mycket på sommrarna här och har spelat någon träning med han. Då märker man att det är ganska lätt att spela med världens bästa back.

Bästa hockeyrelaterade minnet i din karriär?
Bästa minnet är min första a-lags match med Västerås som 16 åring, men även alla gånger jag har fått representera landslaget.

Återigen, Tack Anton Mylläri för intervjuen!

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: