Leksand vs IKO - tungt...

Så var denna matchen slut.
Känns fruktansvärt tungt, då PO plötsligt känns avlägset. Tåget har inte gått, men det ångar på, och IKO joggar förtillfället bara efter. Dax att öka takten för att hinna med.

Matchen:
1-0 - Försvarsmiss i IKO, där leksingen blir helt fri framför mål. Troy i kassen chanslös. Än värre, Gråhns assist...
Bara minuten efter detta bjuder IKO på en liknande insident igen(!), men denna gången gör Troy en kalasräddning.

IKO gör en kvittering, men dommaren blåser av i det skedet, och ger Guter 2 min för slashing istället...

IKO lyfter spelet lite, trycker på och har lite halvchanser, men istället så gör leksand 2-0

15:54 tar IKO en välbehövlig Time Out. Ivarson tjatar; "Lägg mer puckar på mål, dera målvakt tappat ju allt!".
Laget gjorde så efter Time Outen, men fördålig uppföljning. man tar inte sina egna returer och man offrar sig inte framför målet.

Men, plötsligt så lyckas Eriksson, och sätter 2-1. Erikson missar pucken, skjuter igen, igen och igen, tillslut får han in den. Här trodde man verkligen IKO var med i matchen igen... i en hel minut, för leksand svarar snabbt och sätter 3-1.

leksand gör även 4-1, domaren ringde på det målet, och dömmer mål. Och pucken var nog inne, tillsammans med Troys benskydd, som låg i målet...

Nä, denna match som jag trodde IKO skulle komma maxladdade till. Denna matchen man hade chansen att haka på PO-tåget. Denna matchen man kunde visa Salo vilka som är bäst. Denna matchen man kunde trycka till Gråhns.
Men vad händer, viljelöst och avsaknad av ork. Tafatta beslut, där ingen riktigt vill offra sig. ja, ingen inställning.
Ingen som jagade ifatt Gråhns heller...

Enda lilla gruffet i matchen var när Jadeland trampade in på mål och får en leksing över sig. Lite gruff, där båda fick 2 min var i båset.

Nä, nu måste man visa framfötterna, visa att man VILL och kan! Sista chansen för PO off nu, men då krävs det mer djävla anamma, självförtroende och att man offrar sig framför mål.
För att göra 1 mål per match håller inte... Mer uppoffrande, så ramlar säkert 6 puckar in per match, och då vinner man matcherna!

Nu plockar vi 3 pinnar på Fredag mot Rögle!!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: H

Fyfan vilken pinsam insats !

Ryno, slöare människa på skridskor har jag inte sett. Jävla mesar som inte vågar trycka till Gråhns

2011-02-02 @ 22:12:02
Postat av: Jeanette

Varför ska Gråhns tryckas till för??????

2011-02-03 @ 00:04:08
Postat av: Robin

Jag är så grymt besviken över den här matchen ikväll!!



Jag är besviken över hur spelarna uppträdde, det finns inte ett enda offensivt anfall i första perioden. Defensivt ger vi inte leksand ett enda läge, förutom när de väl gör mål.



I tredje perioden ligger vi under med 2-0. Men Lukas lyckas på något lustigt sätt trycka in sin puck och det är reducerat. Att sedan en spelare åker runt och försöker försvara helt utan klubba trotts att man har all tid i världen på att antingen byta eller plocka upp klubban är fan skandal. I annat fall skulle ju någon slå en icing eller vad som. KRIGA!!



vid 3-1 så dör matchen och det är inte ens roligt att titta längre. lite drygt 15min kvar att spela men man gör inte ett skit.



Men om man ska ta på sig de negativa glasögonen en gång för alla så gör jag det nu!



STEFAN GRÅHNS!!! Hur kan man låta honom stå och lägga den passen han gör. Hur kan man låta bli att trycka upp honom i planket!?!?! Varför gör man inget? Inte en enda tackling fick han stå emot. Han gled runt på en räkmacka och fick hela matchen serverad på ett silverfat!!



Inte en enda tackling?!?! Vi som satt och såg matchen bara väntade på att det skulle smälla. EN TACKLING?!?!



Inget händer och Gråhns går leende ur denna match.



Om vi då skulle bortse från det här med Gråhns, vi låtsas att det inte hänt. Så har vi ändå en sportchef som värvat ihop det här laget och sedan stuckit till en konkurrent, han vågade inte ta sig till sin gamla arena första matcen mot sitt gamla lag. Men han är på plats och ser hela matchen, detta vet spelarna om!



Varför gör man inget då?! Varför händer inget? Varför visar man inte att Salo valde ett sämre lag? Varför tar man inte chansen att verkligen visa hur bra laget är?



Jag förstår inte, det är helt ofattbart för mej att matchen blev som den blev. Det var som en "match i mängden".. att vi inte hade något att spela för och att man helt enkelt accepterade att Leksand är ett bättre lag.



Leksand gjorde ju för fan inte ens en bra match!?! Lasse försökte verkligen peppa till grabbarna, han trodde på seger in i det sista. Men killarna på isen svek honom, de svek oss fans..



Vad jag vill komma fram till så är det att jag inte förstår hur man kan låtsas om som om ingenting har hänt, att man accepterar situationen.



En grym regelrätt openice tackling hade smakat riktigt gott!! Det med att sno tre poäng hade verkligen smakat ännu goare! Nu blev det ingenting.

2011-02-03 @ 02:56:53
Postat av: KP

Rätt så dum fråga där Jeanette, missade du hela höstens händelse eller???



Svag match av IKO, bra kommentar av dig Robin. Tacklingarna uteslöt verkligen och killarna på isen gjorde absolut inget bra jobb..

2011-02-03 @ 07:27:54
Postat av: Itzhak

Styrelsen tycker väl fortfarande att en klasspelare som Gråhns inte gjorde någon större sportslig skillnad i IKO? Gråhns spelar nu i leksands förstakedja och har stundtals varit dominant. Hoppas att vi får en sortchef med känsla för att sätta ihop ett starkt lag. Den känslan hade Salo.

2011-02-03 @ 09:35:10
Postat av: Jeanette

Nä jag har inte missat höstens händelse men jag tycker bara att det börjar bli jävligt tråkigt att höra detta tjat hela tiden.

2011-02-03 @ 11:12:38
Postat av: L

Jeanette är en positiv människa som står o klappar o hyllar laget om de så e 10-0 i arslet...sånt är för mig obegripligt..tur jag inte spelade hockey då hade jag tagit fem matcher för att få plocka äckelgråhns..synd att IKO vek ned sig jag skäms!!!

2011-02-03 @ 16:06:28
Postat av: Lixy

2011-02-04 @ 09:25:10
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jaaaaaaaa jag är en POSITIV människa, hellre det än att va negativ och tråkig som så många andra är. Om så IKO åker ner i Division 1,2,3 ni fattar hoppas jag så kommer jag aldrig att svika IKO. Det där med Gråhns är så otroligt uttjatat nu kan man tycka, visst dom spelade inte bra i Leksand men för det behöver man ju inte kasta skit på laget dom mår nog redan dåligt så det räcker

2011-02-05 @ 09:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: