Inför leksand - IKO

Nu gäller det!!!
Onsdagen den 2/2, kl 19:00, skall Leksand förnedras på deras hemmaplan!
Många känslor inför en sådan här match, med Salo, Gråhns och Play Offtåget som puffar på...

IK och Leksand har mötts 3 gånger denna säsongen, och alla matcher har slutat med bortavinst. Den tränden fortsätter vi gärna!

Leksands tränare; Niklas Eriksson, hävdar att Gråhns garanterat kommer spela denna matchen. Min gissning är dock att Gråhns kommer vara förkyld denna afton...

Statistik?

PP:
IKO - 20,89% (5a)
Leksand - 19,87% (8a)

BP:
IKO - 76,73% (12a)
Leksand - 86,06% (2a)

IKO borta: 4:a i allsvenskan, 30p på 21 matcher
Leksand hemma: 8:a i allsvenskan, 38p på 20 matcher

Som vanligt så säger inte borta/hemmastatistiken så mycket när det gäller IKO, då man är starkare på bortaplan än hemmaplan, till motsats till övriga allsvenska lag....

Lagen har relativt lika PP %, men Leksand BP är betydligt bättre. Blir nog inte så många powerplaymål för IKO. men jag säger som jag brukar, dax att ändra lite i statistiken :)
Men enligt statistiken så blir de inte så många utvisningar, då det är 2 "snälla" lag som möts, båda ligger på topp 3 i fair play ligan i allsvenskan.
Men just denna matchen kan det bli andra känslor inblandade!

Nu visar vi Leksand att vi inte tänker gulla med dem. Nu visar vi hockeysverige att PO fortfarande är uppnåbart!

PS: Jag vet inte i skrivande stund om Gibbs och Acke är med mot Leksand (på läktaren mot Västerås). Men då de är med på resan så räknar jag med att de är ombytta mot Leksand.

PS 2: Matchdag slänger jag upp på bloggen hur/var man kan följa matchen online...
alternativt följ på TV... Viasat Hockey sänder... ändrat från enbart on demand sändning till "riktig" TV-sändning också.

/Räkan


Kommentarer
Postat av: Ståplats

Ska bli jäkligt kul att se denna matchen framför TV:n. KÄMPA IKO!

2011-02-02 @ 11:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: