Underbar seger och underbar stämning.

Vilken match igår!! OJOJOJ säger jag. Riktigt bra frånsett andra perioden. Vi gjorde klack comeback och det kändes bra. Jag vet inte om det var väntat eller om några fått indikationer på det. Jag försökte i alla fall hålla det hemligt=)

Måste ärligt säga att de var skoj att vara tillbaka kändes nästan som på gamla dar. Det finns fortfarande mycket att jobba på för att skapa en bra supporterkultur,men det var ett steg i rätt riktning jag hoppas verkligen det fortsätter så här. Det var dock lite väl mycket trummande och det är ett problem som måste tas tag i. Han som trummar gör det bra men det behöver inte va till varenda jävla ramsa och ett tag igår vart jag riktigt förbannad.
Men det var bra stämning och när vi alla sjunger och klappar händerna då är det vad jag kallar stämning.
Vårat lilla tifo blev också lyckat det var egentligen inget märkvärdigt men det kändes att de var något i alla fall.
Har även lite filmer som Peter Gerdehag filmat från matchen igår och jag kommer lägga upp länkar från det här på bloggen i eftermiddag så håll utkik!!


Hoppas så innerligt på minst 1 poäng mot malmö i morgon då kan de bli bra med folk nästa hemmamatch mot Björklöven. Och kanske ännu bättre stämning.
Eventuellt kanske man ska bege sig till Malmö i morgon vi får se hur det blir.
Om inte annat så ser jag fram emot växjömatchen borta enligt rykten ska det bli buss dit och de var inte igår=).

Tycker det är dax för ansvariga att börja marknadsföra den resan nu för jag vet många som vill åka.

// Löjjan

Kommentarer
Postat av: Andreas

Undra va dom rykterna kom ifrån ;)

2010-02-04 @ 15:57:29
Postat av: the one

Har också hört snackat om stor buss/bussar mot Växjö borta. Frågan är vem som är ansvarig för att det ska bli? Sprid info så mycket som möjligt? Hade varigt kanon med minst två bussar, med en likadan läktar insats som igår ska vi nog lyckas sjunga tyst på dom så kallade lakejerna =) ser fram emot film klippen hoppas du får ihop nått bra :D



Forza IK!

2010-02-04 @ 16:09:04
Postat av: the one

BJuder på spelar entren som ett litet smak prov ;) ber om ursäkt för ljud kvaliteèn men som sagt jag suger på redigering ;)



http://www.youtube.com/watch?v=m6OPWO5s8z4



där har ni den :p

2010-02-04 @ 17:15:41
Postat av: Ruskprick

http://www.smp.se/blogg/daniel/

2010-02-04 @ 17:25:55
Postat av: the one

Läste den där bloggen, känns som han försöker bygga broar över supporter gränserna, lite för mycket röv slickeri för min smak, sen att slänga upp det mest pinsamma som hänt läktar kulturen i oskarshamn gjorde att jag härsknade rejält! ( länken han hade längst ner i bloggen )

2010-02-04 @ 17:53:29
Postat av: Andreas

Vad är resten av filmerna då (: ?

2010-02-04 @ 21:21:35
Postat av: the one

Här är en trailer med ihop klipp från AIK matchen, kallar den trailer för det kommer fortsätta filmas och så, förhoppningsvis lite intervjuer och sånt med supporters och så vidare!



Håll till godo så länge =)



IK Oskarshamn the trailer!



http://www.youtube.com/watch?v=UPviHyS_Kxg

2010-02-04 @ 21:52:46
Postat av: mingeljohan

det är jag som redigerat ihop den, vill gärna ha massor med mer filmer om ni har , både gamla som nya .



/ Dreglas ( så att alla vet vem jag är ;) )

2010-02-04 @ 23:07:38
Postat av: Ruskprick

Bra jobbat både Gerdehag och Dreglas. Det är sånt här som Gerdehag skall syssla med och inte supporterskap tycker jag. Skomakare bliv vid din läst.

2010-02-04 @ 23:15:27
Postat av: the one

Instämmer =) mycket bra jobb och keep up the god work =) Även 1-0 målet och 4-1 målet finns nu ute på youtube för den intresserade.

2010-02-04 @ 23:23:58
Postat av: Materialaren

Angående Enestubbes blogginlägg så bygger han inga broar, han förlöjligar.

2010-02-05 @ 08:03:35
Postat av: Pelle

Det kommer att (om det blir tillräckligt med anmälningar) bli stor buss (ev. bussar) till Växjö. Det som inte klart är priset då vi inte ännu vet kostnaden. Men boka redan nu in söndagen den 28 februari! Mer info kommer både här och på svenska fans och ev. IK´s hemsida.



PS! Det var länge sedan jag kände en sådan lycka efter en IK-match! Tack!

2010-02-05 @ 09:05:41
Postat av: The one

Pelle: Vart och till vem anmäler man sig till resan? Försök få ut mycket information om denna resan nu så vi blir rikigt många som åker på en tok skoj resa ihop och sjunger tyst på dessa clowner där borta =)

Materialaren: Jag glömde påpeka att det var en ironi från min sida. Sorry :/

2010-02-05 @ 12:00:38
Postat av: The one

Pelle: Vart och till vem anmäler man sig till resan? Försök få ut mycket information om denna resan nu så vi blir rikigt många som åker på en tok skoj resa ihop och sjunger tyst på dessa clowner där borta =)

Materialaren: Jag glömde påpeka att det var en ironi från min sida. Sorry :/

2010-02-05 @ 12:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: