välkommen till verkligheten..

Ja, det kan vara lätt att sitta och säga "välkommen till verkligheten Pierre" men i detta fall väljer jag att inte göra det.

Pierre är en talang från Oskarshamn som fått alldeles för lite speltid iår.. och när han fått det så har han fått spela back. Inte det lättaste att ta en plats i laget då. Samtidigt kan man inte ha den inställningen att man har en garanterad plats, bara för att man blivit lovad det.. Men chansen ska man absolut få.. och ta.

Innan ens silly season började så var det väldigt mycket prat om att vi skulle ha en renodlad junior femma.. en hel femma!!. Jag tolkade det då som att killarna från J20skulle få slåss om platserna i den femman.. Istället tar man in Jim Nord (inget ont om honom) som spelat i div2.. jag menar, vad sänder man för signaler då?!

Nu har vi tagit in 4:a nya spelare i laget. Två av dessa tycker jag verkligen har visat framfötter.. Zion är svår att ge en rättvis bedömning och Cox spelar första gången ikväll.. Kan dessa herrar visa vägen som hela tiden funnits där? Ja då kan det här sluta riktigt bra..

2002 personer i Arenan i Onsdags var en riktigt bra siffra med tanke på resultaten.. ser fram emot när vi får se lapp på luckan och spöar skiten ur Leksand i slutet på November.. Det skulle sitta fint.

AIK ikväll.. ett hemmastarkt lag som förlora stort mot Almtuna senast.. får se hur det slutar mot Oskarshamn.

//Robin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: