Nyförvärv och kontraktsförlängningar.

Ja, trodde det skulle kommit ut om nyförvärv tills nu, men inte gjort det ännu...
Men saken är den, att kontrakt ska vara signerat, och IKO lär presentera nyförvärv, och kanske lite förlängningar inom 24 timmar!
 
Vem blir det då?
Gasper som jag "tjatat" om? Nä, det dröjer nog några dagar till innan målvakt är helt klart - gissar jag.
Men enligt goda källor ska Linus Johansson vara extremt nära en övergång till IK Oskarshamn.
Lär presenteras snart.
Jag har ej sökt Roger Jönsson i en kommentar till detta, då jag rotat ganska sent på dygnet i det hela (vill respektera relationen och Rogers dygnsrytm). Men övriga källor jag pratat med under kvällen, som har god insyn i var Linus hamnar säger samtliga att Linus ska eller har kritat på för IKO.
Linus "gästspelade" i IK Oskarshamn 5 matcher förra säsongen, då Olofström lånade ut honom, och svarade då för 1 poäng i IKO-dressen.
 
Men saken är att jag har ett namn till på lur, som ryktas vara klar för IK Oskarshamn. Tror denna kan vara den som presenteras först, men vill ha mer på fötterna innan jag vågar outa namnet.
 
Och så sist, har nämnt Manuel Ågren tidigare. Där ska man vara överens om kontraktet, frågan är bara om bläcket torkat på pappret ännu...
 
Förlängningar då?
Helt obekräftade, men pålitliga uppgifter säger Morten Poulsen ska förlängt.
Ska dessutom vara fler som förlängt, men källorna där är lite nyare och jag är osäker på pålitlighetsgraden. Men Lucky Luke och Moyer är namn som sägs förlängt med IKO enligt de källorna.
 
Är som sagt var säker på att nyförvärv och kontraktsförlängning lär presenteras inom en mycket snar framtid.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte sam lofquistbköar?

2014-04-16 @ 05:50:11
Postat av: Anonym

Klar*

2014-04-16 @ 05:50:28
Postat av: Sören med bröd

Varför är Blue Front Support så dåliga?
Att plocka bort han, den döva killen på trummor,
för att sjunga mer och starkare, var säsongens sämsta idé.
Sittplats låter ju bättre än vad ni gör.
Sen är det ju så att BFS är en riktig medgångsklack.
Hoppas att någon vettig människa med IQ över 100 kan vara där och styra upp klacken, som faktisk var bra, när den hette White Wings, samt första eran på Moore Support.

// Sören med bröd

2014-04-16 @ 07:22:52
Postat av: Bovern

Om nu dom gjort dessa förlängningar varför tillkännager dom inte dom , tycker det är förakt till oss törstande fans.

2014-04-16 @ 07:57:45
Postat av: Anonym

Dags att bomba ngt stort namn snart

2014-04-16 @ 09:12:23
Postat av: Anonym

Stora namn är väldigt svårt att få till en liten ort med liten plånbok. Sådan är verkligheten.

2014-04-16 @ 09:37:38
Postat av: Baltic

Morten Poulsen och Kristensen spelar ikväll mot Sverige.

Vill se stora och positiva nyheter nu IKO! Jäklar vad andra lag verkar satsa. Vi får inte bli ett bottengäng.

2014-04-16 @ 10:22:50
Postat av: Anonym

Men när man bombaee ut soares så satte de ju respekt.. sen att de floppade tyvärr men ni fattar vinken

2014-04-16 @ 10:33:22
Postat av: The One

Sören med brödet kan börja bidra själv istället för
att bara gnälla. Det ger inget konstruktivt ändå! Bfs gör så gott dom/vi kan! Du är välkommen att ta ton du med. Annars kan du förbli en tyst lobotomerad torsk!

2014-04-16 @ 10:47:46
Postat av: grerger

IKO har inte den pengapåsen att bli ett topplag
undvika nerflyttning får ses som en vinstlott

2014-04-16 @ 13:38:18
Postat av: Sören med bröd

Till The One.

Hur vet du att jag inte tar ton?
Din kommentar angående "en tyst lobotomerad torsk",
bevisar att du inte har en IQ som överstiger 100.
Tackar för det :)

// Sören med bröd

2014-04-16 @ 15:15:57
Postat av: The One

Hade du varit med i bfs så hade du inte klankat ner så förbannat. Försök att göra skillnad istället för att gnälla. Jag får kalla vem jag vill för vad jag vill. Buhu.

2014-04-16 @ 21:10:28
Postat av: BFS

Alltså grabbar. Var glada istället för dessa märkliga ordval.

Ang. trumman så finns motiveringen utskriven på BFS hemsida klar och tydlig. Man ville byta "ljud" samt ha en medlem som trummis. Jag ser inget konstigt i det. Tycker vi för första gången på länge har en fungerande klack och att dom som sköter detta gör ett grymt bra jobb. Sprid possitiv energi till dessa grabbar istället för negativ, för om dom tröttnar på det dom gör så står vi istället utan klack. Ta tillvara och förbättra. Vi ses i Mora!

2014-04-17 @ 09:41:50
Postat av: Sören med bröd

Till The One.

Du får kalla vem du vill för vad du vill. Jag ligger liksom inte hemma och gråter för det. Men det är kul att se att du tar åt dig av det jag skriver. Jag har varit på nästan alla IKO's hemmamatcher sedan 1989. Därför har jag genom åren sett klacken gå från en bra sådan till en sämre.
Sittplats eller fyra pers på borta stå, låter mer än BFS.

Till BFS.

Tack för förklaringen. Jag hade ingen aning om att trummisen inte var/är medlem. Synd att ingen annan av er som är medlemmar är kapabel till att hålla i två trumpinnar samtidigt som ni ska se en hockeymatch.

// Sören med bröd

2014-04-17 @ 13:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: