Inför: IKO vs KHK

IK Oskarshamn gästas av Karlskrona under torsdagen.
Nu gäller det, att resa sig från föregående matcher, och hitta glöden igen!
 
Kvalitéerna finns där, nu handlar det om att de måste komma ut också. Åka på en skridsko, fikapaus i mittcirkeln eller bara vilja jobba i 1 zon håller inte.
Fram med stakarna och visa dem!
 
Jag tror starkt mycket på detta laget, men laget låter sig vänta med att visa upp med vad man kan. Nu är sommarträningen över, serien har startat, nu gäller det att alla spelarna också startar igång!
 
Motståndet då?
De har öppnat starkt, minst sagt.
5 raka segrar och 24-3 i målskillnad är inget man kan låta bli att imponeras av.
Alltså, 3 - Jag upprepar, TRE - insläppta mål på 5 matcher. IKO har släppt in 25 på lika många matcher...
 
Men saken är den, även att KHK imponerat och storspelat är de inte omöjliga att slå. Vi ska kunna slå dem, men inte på det sättet laget spelat sina matcher på.
Nu måste det tändas till och slå gnistor om laget.
 
Nu gäller det att visa att VI tror på laget, stötta dem, och få igång de som latat sig! Visar publiken att vi tror på laget, då börjar de också tro på sig själva!
 
Tänkte undvika snacka om tjatet om att powerplay måste fungera, och att IKO ännu inte gjort något mål i den spelformen den här säsongen. Men så såg jag en sak. IK Oskarshamn är sist i HockeyAllsvenskan i powerplaystatistiken. IKO har sina 0% i PP.
Kollade in KHK:s boxplay, för att se möjligheterna att få se ett PP-mål. KHK:s boxplay imponerar nästan lika mycket som deras säsong hitils gjort, de har sanslösa 100% i boxplay.
 
Nu handlar det om att stoppa Karlskronas segersvit, och gärna i farten dra ner deras boxplaystatistik!
 
Jag är en obotlig optimist, tror alltid på mitt lag. men den här gången är det inte bara det, nu har jag även en magkänsla av att IKO kommer vinna den här matchen!
Jag tänker till och med sticka ut hakan och säga att IKO kommer göra, inte ett, utan TVÅ mål i powerplay.
 
Med de målen inräknade säger jag att IKO vinner matchen med 4-2. Sista målet i tom kasse?
 
Nu kör vi, nu hejar vi fram laget, så vi kan starta den här säsongen på allvar!
 
Det kommer föresten inget inlägg innan matchen, var man kan följa matchen online. Detta för att jag åker till Oskarshamn direkt efter jobbet, raka vägen till Arenan, så jag hinner inte blogga ut det innan match...
Men för er som inte är i Arena Oskarshamn sänder HockeyAllsvenskan matchen via sin webb-TV...
Men ni som är i Oskarshamn, er räknar jag med på plats. kan jag köra från Växjö för matchen, då kan fan i mig ni i staden gå till arenan!
 
Spelet i tidigare matcher har inte sett så roligt ut, men "måstepoängen" har plockats. Nu visar vi att Arena Oskarshamn är VÅR hockeyborg! Poängen som ska delas ut där, ska stanna där!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyckte det blev ganska tydligt i sista matchen att vi har för få lirare med tekniska skills. Det är inte många som kan göra en dragning eller slå en perfekt passning, för många som tittar på pucken när dekör och inte tittar upp. Söderström måste sätta ihop de få vi har, inte ha dem i varsin femma.

2013-09-26 @ 07:48:07
Postat av: Till hallen!

Alla till hallen. Visa att vi är en stark och trogen publik som inte låter oss nedslås!

2013-09-26 @ 13:05:44
Postat av: Undrande

Om man köper matchen IKO-KHK via Hockeyallsvenskans webbsändning för 100 kr. Hur mycket får IKO då?

2013-09-26 @ 14:26:35
Postat av: greger

Vad är det som talar för IKO "nada" Om dom spelar som dom gjort hitills är det tvåsiffrigt i arselet som väntar.Lite av David mot Golit kan man hoppas.
Låt oss hoppas på ännu en uddamålsvinst för det är väl det som är lite av hemmaidiologin

2013-09-26 @ 15:01:13
Postat av: Publik

Ska vi få se en tom sponsorläktare ikväll? Det dödar stämningen.

Alla till hallen. Stötta och visa inställning!

2013-09-26 @ 15:09:49
Postat av: Anonym

Så nära allting är,förra sesongen höll KK på att ramla ur allsvenskan,nu leder dom med 5 vinster på raken.Om om hade varit och KK ramlat ur så kanske IKO haft kvar Galbraith

2013-09-26 @ 15:11:16
Postat av: Slick

Löjligt resonemang Om KHK hade ramlat ut så IKO kanske haft kvar Galbraith.
IKO försökte ju kontraktera honom innan VM, men han ville ju inte spela i IKO. Enligt uttalande han gjort så har han aldrig spelat i ett lag där både laget är så tight och där han trivs så pass bra som han gör.
IKO får lika mycket som övriga lag i HockeyAllsvenskan för denna sändning. Ett ramavtal som skrivits ;)
Tyvärr så tror jag att Karlskrona är för bra för IKO.Känns som att KHK tar sin sjätte raka seger ikväll.
IKO - KHK
2 5

2013-09-26 @ 15:56:15
Postat av: Hörru!

Galbraith ville skriva på med IKO igen efter vm när han märkte att de inte va så stort intresse för han, men då ville inte IKO!

2013-09-26 @ 16:51:40
Postat av: Räkan

Inga exakta eller korrekta siffror, nu när jag sitter i bilen till Oskarshamn, men har för mig att hemmalaget får typ 20% och bortalaget får 10% av hockeyallsvenskans sändningar...

2013-09-26 @ 17:42:20
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se
Postat av: Undrande

Tack för svar!

2013-09-26 @ 17:52:20
Postat av: Läktartryck

Härligt Twitterinlägg av Victor Svensson! Han förstår vikten av passion och tryck på läktaren samt att engagemanget kan ta sig uttryck på alla möjliga sätt. Det viktigaste är att föra liv så in i h...

https://twitter.com/Svesse39

2013-09-26 @ 17:57:12
Postat av: Utomlands och Inomlands

Yeah! Oskarshamn! Ni var starka!!

2013-09-26 @ 22:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: