Inför: IKO vs DIF

IK Oskarshamn reser till hufvudstaden, för att gästa Djurgården på Hovet.
 
Som alltid en tuff bortamatch, men långt ifrån omöjlig!
Lagen har mött varandra sammanlagt 6 gånger i HockeyAllsvenskan. Och 5 av de 6 gångerna är det DIF som segrat.
Men vinsten IKO har mot DIF, den plockades just på det så kallade omöjliga Hovet!
Datumet var 12.09.25, och IKO vann med 2-3 på Hovet.
 
Vad krävs då för en seger mot DIF?
Självklart fullt fokus, och att laget själva tror på en seger.
Men utöver det, hålla sig borta från utvisningsbåset. Både för att IKO dragit på sig onödigt många utvisningar i inledningen, men också för att man har ett av seriens sämsta BP (78,95%)!
 
Sedan måste powerplay lossna. Tycker personligen det ser betydligt bättre ut spelmässigt än förra säsongen, men målen saknas!! Det är i just PP många lag vinner sina matcher!
Att ha 0% i powerplay efter 3 omgångar är självklart inte godkänt. Det måste ordna upp sig där!
 
Övrigt?
Sehlstedt saknas även denna matchen, men räknar med att vara tillbaks till nästa match (Rögle borta).
L. Engsund blir ej heller backup, då han har match med Västervik. Istället kommer Dennis Karlsson från Mörrum in.
 
Viktiga poäng står på spel, nu kör vi IKO!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Nils Apabo

Jag ber om ursäkt om jag går off topics men jag är lite upprörd.

Jag blev nickspärrad på svenska fans forum av ansvarige Tkapt. Jag kan alltså inte skriva längre på svenska fans forum.

Mitt brott var att jag påtalade när han antydde att han hade löst säsongskort i själva verket erhåller gratis inträde som styrelseledamot för bfs. Sånt får man tydligen inte påtala. Sånt skall hållas hemligt. Blir jag bannad här också nu?

Har man hjärta så betalar man till klubben. Har man egen agenda så smusslar man så gott det går. Sanningen visar sig så småningom.

Älskar IK!

2013-09-18 @ 01:53:02
Postat av: pt/bt

Förutom att jag aldrig påtalade att jag löst säsongskort så var det så att du skrev något i stil med "Detta är mitt sista inlägg på detta forum, må detta dö ut i min frånvaro".
Ett sådant negativt inlägg togs såklart bort och om du ändå inte hade för avsikt att skriva fler inlägg så kunde det lika gärna bli så.

2013-09-18 @ 07:24:31
Postat av: The One

Vad hände med det fria ordet? Har vi diktatur nu?

2013-09-18 @ 07:42:55
Postat av: Oskarshamn våran stad

Forza IKO in med pucken.
Kommer Sehlstedt få stå när han är tillbaka eller har Zacke jobbat till sig förtroendet ikväll?

Var ser man kvällens match? Vad kostar det?

2013-09-18 @ 07:52:46
Postat av: Anonym

enligt Eliteprospects har Ludvig Engsund kontrakt med IKO 13/14 och utlånad till västervik ?

2013-09-18 @ 12:58:28
Postat av: Nils Apabo

Jag väljer väl själv att gå ur. Jag bad inte dig att porta mig. Men får man sina inlägg "rättade" så blir man upprörd. Varför är det hemligt att du går in gratis i hallen och varför ändrar du i folks inlägg? Notera att jag inte skrev något integritetskränkande, det skulle aldrig falla mig in. Men det du sysslar med är just integritetskränkande. Har du mandat från BFS styrelse att ändra som du behagar i folks inlägg på svenska fans forum? Tror inte det.

2013-09-18 @ 14:00:43
Postat av: :-

Knappast några hemligheter att personal går in gratis. Såg bara inte hur det var relevant i samtalet om biljettpriser som du började yra om. Sedan har föreningen inget alls med forumet att göra, det drivs av SF. Din smutskastning på nätet har pågått i flera år och jag såg slutet på det bara, tänker inte besvära mig att svara ytterligare på det.

2013-09-18 @ 14:52:30
Postat av: Anonym2

Grabbar det finns telefon.

Har också noterat det där med Engsund. Är det allmänt kännt att han har kontrakt med oss? Något jag missat i allafall. Är Sehlstedt tänkt etta och Engsund tvåa nästa år då? Zacker har väl bara ett år ?

Matchen ikväll ses på S24. Dom brukar väl ta typ 89 eller liknande för matcherna. Hoppas på nya poäng! :)

2013-09-18 @ 14:57:24
Postat av: Nils Apabo

OK. Det är alltså smutskastning då jag oroat spekulerade i de dalande publiksiffrorna. Att marginalåskådaren kanske tycker att 120:- är för dyrt. Det är smutskastning då vet jag.

Jag ber om ursäkt att jag gått från ämnet på denna blogg. Nu är jag färdig. Tack.

2013-09-18 @ 15:10:10
Postat av: The One

Oroande att man kan ändra/ta bort från diskussions forum. Snacka om att demokratin och det fria ordet får sig en rejäl smocka. Neutral förövrigt...Tycker bara att alla ska få tycka/skriva vad man vill...

2013-09-18 @ 15:32:34
Postat av: Anonym

Detta får ni lösa nån annanstans! Här skriver vi om hockeyn! Önskar grabbarna stort lycka till i kväll!

2013-09-18 @ 16:46:31
Postat av: Kämpa IK!

Ser trevligt ut med åtminstone två egna produkter i truppen!

2013-09-18 @ 16:56:26
Postat av: Nils Apabo

Anonym skriver att detta får ni lösa på annat håll här skriver vi om hockey.

Jag tycker att saker som inte går rätt till skall belysas. Tycker inte du det? Det var liksom därför jag skrev här inne, för att belysa hur jag upplevde att jag blev orättvist behandlad. Vem har bestämt att det enbart skall handla om hockey? Har du bestämt det? En blogg bestämmer själv vilket djup den har. Inte du.

2013-09-18 @ 23:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: