Det drar ihop sig!

Ja, premiären närmar sig. Snart är första matchen, borta mot BIK Karlskoga.
Äntligen ska HockeyAllsvenskan dra igång!
 
Sedan väntas fest hemma i Arena Oskarshamn, med hockeyns dag.
Sean banan, öltält och gratis hockey.
Nu känner man hur hockeytempen stiger mer för var timme som går!
 
Inte nog med det, Arena Oskarshamn piffas just nu upp - mediakuben ska installeras i natt!
Det var sagt att den skulle sitta uppe lagom till hemmapremiären, men i ärlighetens namn vågade inte jag lita på det. Inte för att de på IKO inte skulle göra sitt jobb att få hem den i tid, utan jag vet hur det kan vara med tekniska stora prylar.
Var många faktorer som inte fick gå fel. Den var tvungen att anlända utsatt tid - redan där tvivlade jag.
Var rädd den skulle levereras några dagar sent, och sedan skulle man inte hinna få igång tekniken, och då skulle det hänga en svart kub i taket.
 
Men nu installeras det, och man har några dagar på sig att finslipa tekniken mm!
 
Nu är man bara grymt nyfiken på hur den nya introfilmen kommer se ut när den kommer visas på den nya kuben!
Stillbilderna jag sett ser det klart spännande ut.
 
* * * * *
 
IK Oskarshamn j18 spelade sin sista träningsmatch innan säsongen brakar igång till helgen.
IKOj18 mötte Tingsryd på bortaplan.
Jag har inga goda rapporter från matchen. Dessutom 2 rapporter som sagt olika resultat. Har ej heller hunnit jaga matchrapport. Så jag kan inte nämna något från denna matchen.
 
Det jag dock vet är att IKOj18 förlorade mot TAIF...
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Veracruz

Helt suveränt med mediakuben. Men hoppas att man, som tidigare, är återhållsam med att störa stämningen på läktaren. Även då spelet är avblåst.

Publiktrycket måste gå före i alla lägen. Det handlar om att skapa pådrivande energi vilket ger poäng till laget. Det är trots allt sport vi sysslar med.

2013-09-11 @ 11:13:29
Postat av: Jan Banan

Blir någon trådbuss från Ostkustens pärla till Karlskoga ?
Vore trevligt att få sällskap på bortastå!!!

2013-09-11 @ 23:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: