Inför: IK Oskarshamn vs Malmö!

Men först, bloggade för bara några minuter sedan ang silly season och IKO.
När inlägget är klart, då släpper CG att Alexander Karlsson är klar... så det kan bli...
 
Men jag surrade lite om Oscar Engsund. Enligt olika källor ska IK Oskarshamn försökt få honom som lån resten av den här säsongen, men HV71 ville inte släppa honom.
Nu blev det Alexander, som tidigt på säsongen fick gästspela i IKO 2 matcher.
 
Nu ska vi nog inte vänta oss fler nyförvärv innan fönstret stänger.
Vi för nöja oss med världens bästa lag! :)
 
* * * * *
 
Sådär. Match under torsdagskvällen.
Nu har IKO stor chans att fortsätta jakten på playoffserien, och hänga av Malmö bakom sig.
 
Efter storsegern mot Mora är IKO verkligen med i racet igen.
Malmö är i vad man kan kalla för en svacka. 7 raka förluster. Senaste var mot Karlskrona.
Men frågan är om Malmö ska lyckas med 8 raka förluster. Efter så många förluster brukar någon poäng komma. Men självklart utgår jag från att IK Oskarshamn ska ge Malmö sin 8:e raka förlust!
 
Malmö har vunnit båda sina hemmamatcher mot IKO, men senast de gästade Arena Oskarshamn förlorade de med 6-3.
 
Som jag skrev innan kan IK Oskarshamn hänga av Malmö i jakten uppåt, men en seger skulle också innebära att IK Oskarshamn vandrar upp på den eftertraktade 7:e platsen!
Det är bara 2 poäng upp till Mora, och Mora som har en match mer spelad är spellediga.
 
Det är NU man kan lägga jakten i sina egna händer, och inte vara beroende av andra lags resultat!
 
Nu visar vi vårt stöd, fyller hallen, och sjunger fram IK Oskarshamn till en ny seger!
 
Jag brukar skriva hur/var man kan följa matchen strax innan matchstart på bloggen. men så blir det inte den här gången. Direkt efter jag slutat jobba, åker jag från Växjö till Oskarshamn, och Arena Oskarshamn. Hinner därför inte blogga innan matchstart.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Skogis

Mitt svenskafans konto strular, så jag skriver här, bara lite kuriosa men iallafall. IKO: s förre keeper Troy Davenport verkar äntligen vara kvitt sin skada förbehandling har kritat kontrakt idag såg jag precis på eliteprospects. Skönt att se att han är på G igen iallafall.

2013-01-31 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: