Räkan snackar med: Ljungkvist

Som jag skrev tidigare, när jag besökte cupen i Kallinge träffade jag Ljungkvist. Fick en snabb - oförberedd - intervju.
Frågorna improviserades fram, dessutom efter någon öl. Men här kommer den!
 
Vad tror du om kommande säsong?
Jag tror och hoppas på en rolig säsong med fortsatta framgångar. Hoppas vi kan ta det ett steg till.
 
Beskriv din roll i laget och egna utvecklingsmål.
Haha, börjar bli så gammal nu så jag vet inte om jag utvecklas så mycket längre. Är mer att man ska vara den som står för stabilitet, trygghet och hög lägstanivå.
Sedan får jag vara med att hjälpa yngre spelare att utvecklas.
 
Vad är siktet under pågående cup och träningsmatcher, och är det något särskilt som tränas på nu?
Resultatmässigt spelar det mindre roll. Givetvis vill vi vinna matcher, men resultaten i sig är inte så viktiga. Utan vi snackar om vissa delar i spelet vi vill träna på under matcherna också.
Sedan gäller det att bli bättre för var match som går!
 
Målsättning för säsongen då? Både för dig och för laget?
För egen del ser jag mig själv som en lagspelare, och därför är lagets resultat min egna målsättning.
Och jag tycker inte vi ska sänka målsättningen från förra säsongen, utan vi siktar på playoff, och hoppas på att kunna göra ett bättre playoff än förra säsongen.
 
Hur skulle du beskriva tyngsta tappet och bästa nyförvärvet till IKO?
Evan var jätteviktig med alla sina poäng, givetvis!
Bästa nyförvärvet... Ja, det är flera som ser intressanta ut. Soares är givetvis en klassvärvning, som presterat innan.
Engsund tycker jag annars ser väldigt bra ut. Jag tror han blir nyttig för oss!
 
Om du fick välja en favoritkedja - där du innefattas, i årets trupp?
Jag trivs bra som nu! Haha!
 
Men bästa spelaren i Oskarshamn du spelat med, och gärna skulle hamna i samma kedja i igen?
Morin tycker jag.
 
Tack för intervjun!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Peter

Härlig intervju!

2013-08-20 @ 21:57:09
Postat av: Baltic

Satsa högt nu IKO!

2013-08-20 @ 21:57:41
Postat av: Imponerad

Hoppas det blir ett JÄVLA tryck på läktarna nu i höst. Det är det som Oskarshamn kan stoltsera med. IKO blir bara bättre och bättre. Alla gör ett superjobb!

2013-08-20 @ 22:15:06
Postat av: Liktips

http://www.youtube.com/watch?v=Naj1JmBTNjA

2013-08-20 @ 22:40:23
Postat av: Veracruz

Linktips menar jag.

Har bott i Frankrike/USA länge, men menar att detta är bäst. Håller också starkt på IK Oskarshamn.

2013-08-20 @ 22:45:06
Postat av: Kämpa IKO!

http://www.youtube.com/watch?v=g8W4Q25QEnk

2013-08-20 @ 23:00:09
Postat av: IKO kvalitet

Han gillar IKO:

http://www.youtube.com/watch?v=za_6A0XnMyw

2013-08-20 @ 23:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: