Hemma, och nu är vi igång!

Ja, nu har man landat från en underbar vecka i Turkiet!
Så nu flyttar jag fokus till IK Oskarshamn igen, och där har det hänt saker!
 
Spelarpresentationen har varit, ca 800 pers lockades till den. Alltid ett trevligt inslag, där man får höra och se spelarna, och öka hockeypulsen.
Själv kunde jag inte se den från Turkiet, och väljer därför att inte skriva så mycket mer om något jag själv inte sett.
 
* * * * *
 
Annan trevlig nyhet, mediakub!
Ja, äntligen är det klart, det blir en mediakub i Arena Oskarshamn!
Vad innebär detta då? Jo, IKO kan dra in lite extra sponsorpengar, då man exponeras på ett bra och tydligt sätt där.
Men man ökar underhållningsvärdet! Nu ska publiken kunna erbjudas reprisbilder och annan rolig statistik. Helt fantastiskt.
Vågar man hoppas på lite intervjuer, försnack och mellansnack där också framöver?!
 
* * * * *
 
Blue Front Support anordnar resa till premiärmatchen, borta mot BIK Karlskoga!
350 kr kostar det att få åka med och se IK Oskarshamn vinna en premiärmatch!
För att läsa mer om resan och att anmäla er kan ni klicka på länken HÄR!
Det snackas från Örebrohåll, att några av dem även kommer dyka upp och hjälpa oss på bortastå, både för att tacka IKO för hjälpen till platsen i SHL, men också för att de ogillar Karlskoga! :)
 
* * * * *
 
Men nu. Nu startar det. Äntligen ska man få åka och se IKO spela en match!!
I morgon (fredag), åker IK Oskarshamn till Ljungby, för att spela säsongens första träningsmatch mot Troja Ljungby!
Har hört att några bilar tänkte rulla dit, likaså jag med familj. hoppas vi blir några på bortastå!
 
Som man längtat, men nu startar det. Ska bli spännande att se de nya spelarna "in action", även om jag hoppas på förlust... VA?!?!
Jo, ni som hängt med vet varför. När försäsongen går tungt, då går serien bättre. När IKO går bra på försäsongen, då går serien sämre.
OK, klart jag vill se mitt lag vinna, men det ska inte dras på några onödiga skador mm nu. Nu handlar det om att formatera kedjor, och att kunna scouta de man själv tror kommer blomma ut i år.
 
Det snackas om att Sehlstedt kommer stå. Mer än så om kedjorna vet jag inte nu i skrivande stund.
 
Matchen börjar kl 19:00, och spelas i Ljungby.
Hoppas vi syns/hörs på bortastå!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Bovern

Imorgon ånyo emot Istanbul o vattnig bira:)

2013-08-08 @ 20:22:11
Postat av: zemus

"Vågar man hoppas på lite intervjuer, försnack och mellansnack där också framöver?!"

om dom fixar till de väderlösa ljuden så kan jag hålla med dig där annars kan dom skita i de.

2013-08-09 @ 19:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: