Grattis Björklöven och KHK!

Björklöven tog sig tillbaks till HockeyAllsvenskan, efter hemmasegern mot Piteå.
Det är långt till Umeå, i resekostnader blir det dyrt för IKO, men tror faktiskt att Björklöven drar mer publik än Örebro i Arena Oskarshamn.
Björklöven förtjänar platsen, trots att jag hellre hade sett ett lag i närområdet och ett lag som inte kan hota rent sportsligt hade tagit platsen...
 
Men grattis Björklöven, och välkomna tillbaks.
 
Andraplatsen blev en riktig ryyyysare. Snacka om dramatik.
Efter full tid OCH förlängning hade KHK oavgjort mot Huddinge.
Och Tingsryd hade oavgjort mot Vita Hästen.
 
2 poäng till Tingsryd i straffarna, och 1 poäng till KHK, då skulle TAIF klarat sig, med 1 måls målskillnad.
Men Tingsryd förlorade sin straffläggning, detta gjorde förvissa Karlskrona också, men Karlskrona slutade på 1 poäng mer än Tingsryd, och är klara för HockeyAllsvenskan även 13/14!
 
Stort grattis till Karlskrona, som varit en slagpåse hela säsongen, och startade upp kvalet mycket tungt - jag räknade ut dem efter 4 omgångar. Men som de reste sig, och knöt ihop säcken.
 
Detta betyder att vi får 3 nya lag i Hockeyallsvenskan 13/14!
Timrå ramlade ur Elitserien, likaså Rögle. Och Björklöven tog klivet upp.
 
3 lag borta.
Leksand tog (läs handlade för otillåtna medel en plats) till Elitserien.
Även Örebro tog sig vidare till Eliten.
Tingsryd är nu borta från HockeyAllsvenskan.
 
Nu kan det öppna sig för t.ex. Tingsryd i HockeyAllsvenskan, då många klubbar kämpar med ekonomin och licensen. Men OM något lag skulle få lämna HA för ekonomiska skäl, är jag tveksam till att Tingsryds ekonomi räcker till för att ta över sin plats i HA, utan platsen kan tilldelas Vita Hästen, som även de har kämpigt ekonomiskt. Då är det Huddinge på 5:e platsen i kvalserien som tar platsen...
 
Jag har aldrig varit någon som gillar Tingsryd, finns så mycket bisarra saker jag hört ikväll från folk från Tingsryd jag så gärna vill skriva om! Men då de degraderats ikväll väljer jag att respektera de besvikna supportrar de kan tänkas ha någonstans, och bara säga - beklagar TAIF. Kan inte tänka mig hur tung den här kvällen är. Så nära, men så långt ifrån.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Greger

I och med Björklövens återinträde i hockyallsvenskan kan IKO nog glömma Öhman Tyvärr

2013-04-06 @ 09:08:46
Postat av: Anonym

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=522
hoppas jönsson är framme med kontraktsförslag

Angående Öhman.. klart han lämnar, men tycker inte han levt upp till mina förväntningar, tycker man ska köra med svensson/valdix som andra center.. billigare och då kanske vi har råd med bröderna Rodman eller något annat bra !

2013-04-06 @ 10:22:36
Postat av: Anonym

Zajkowski/Engsund

Uotila-Engsund
Ljungqvist-Hequfeuille
Morin-Karlsson
Junior

D.Rodman-Hurtubise-M.Rodman
Vigilante-Svensson-Löfstedt
Poulsen-Valdix-Janohls
Lidhammar-Ohlsson-Djerf
Junior

Detta lag vore bra

2013-04-06 @ 10:29:37
Postat av: Ståplats

Efter ännu en fantastisk säsong sticker jag ut hakan och säger:

Ska man satsa lite, så ska man satsa nu.

Orsaker:

Den absoluta toppen av serien tror jag bli något svagare nu när Leksand/Örebro bytts ut mot Rögle/Timrå.

Undre halvan och botten blir dock betydligt starkare än innan och mer högkvalitativ med nästan bara storlag.

Kontenta: Livsfarligt att bli indragen i bottenstrid/strid på undre halvan. Det kan leda till undergång.

Medan IKO vid en liten satsning istället har en ovanligt bra chans att nå riktigt högt i tabellen.

Det är i alla fall vad jag tror. Hoppas IKO lyckas öka spelarbudgeten. Timingen kunde inte vara bättre.

2013-04-06 @ 10:39:23
Postat av: Hasse

Backman-Johner-Soares
Poulsen-Hurtubise-Löfstedt
Granlund-Svensson-Tomas Larsson
Vigilante-Valdix-Janhols

Lindarv-Ljungkvist
Uotila-Deilert
Engsund-Morin
Lån

Tar Jönsson in Linder så blir jag galen! Fy fan


2013-04-06 @ 12:10:31
Postat av: Hasse

Engsund-Ljungqvist
Uotila-Deilert
Morin-v.Svedberg
Lån

Backman-Johner-Soares
Poulsen-Hurtubise-Löfstedt
Granlund-V.Svensson-Tomas Larsson
Lidhammar-Valdix-Janhols

Big no på Tom Linder!!! Fy fan

2013-04-06 @ 15:13:02
Postat av: Anonym

Otillåtna medel? Rekonstruktion är lagligt? Eller gäller inte en tingsrätt beslut? Är det inte dags att släppa att Salo gick till Leksand? Ta inte ut din bitterhet över Leksand. Ik Oskarshamn har med fått ekonomiskt tillskott av kommunen och varit nära konkurs.

2013-04-07 @ 22:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: