Inför: IKO vs Almtuna

IK Oskarshamn far igenom HockeyAllsvenskan som en ångvält.
Närmast är det Almtuna som ska jämnas med marken.
 
Men innan vi tar uppsnacket till det, kan jag passa på att nämna att C-J Svensson är utlånad. Han ska spela 2 matcher med Mörrum, och är därför ej med i matchen mot Almtuna.
Uotila är avstängd den här matchen också, innan han får hoppa in i hetluften igen!
 
Nu till uppsnacket...
IK Oskarshamns prestation så här långt kan man verkligen inte klaga över. IKO ångar på, och har visat bra klass.
Man kan inte kräva mer av resultaten de bjudit på hittills!
Men inte nöjda. Segertåget ska rulla vidare mot nya framgångar!
 
IK Oskarshamn har visat oss att de är ett av Sveriges bästa hockeylag, och att man vill vara med i toppen och spela.
Stötta i med och motgång brukar det heta. Ofta uppmanar man till detta när det går dåligt för laget, men jag vänder på den steken nu. IKO har kämpat sig upp i toppen, nu gäller det att VI sluter upp och fyller arenan, och visar att vi gillar det de håller på att ställa till med i hockeysverige!
 
Förra säsongen hade IK Oskarshamn stora problem mot Almtuna. Det var i den sista matchen, på bortaplan som IKO tog den enda segern mot Almtuna av de 4 mötena.
 
Jag tippade Almtuna i botten av tabellen innan serien startade, och där är de nu. Almtuna kommer från 3 raka förluster (Troja, Malmö och TAIF), och är säkerligen revanchlystna.
 
IK Oskarshamn är inte lika starka hittils på hemmaplan, som man varit på bortaplan. 2 av 4 segrar på hemmaplan.
 
Fredagsmatch, i serietoppen och med härligt ös på läktaren borde inte detta bli något problem va?!
Usch, så jag skriver. Klart det kan bli problem. Ett Almtuna som är duktiga på att förstöra oskarshamns spel, klart det kan bli problem.
Men Oskarshamn har en fördel den här säsongen, man kan göra sämre matcher, men vinna ändå.
Frågan är om vi har sett lägstanivån eller ej?!
Jag hoppas det!
 
Resultatet?
Almtunas matcher har en förmåga att oftast sluta 2-3. Men förlust tippar jag inte. Och 3-2 låter inte helt ologsikt, mot ett lag som jag tror vill stänga och hålla tätt... Men jag vill braka på... det är så lätt att alltid tippa "vanliga" resultat som 4-2 mm...
Ska vi gissa/hoppas på att Fernström får hålla nollan? Och att IK Oskarshamn gör 1-2 mål per period?
Ska vi dra till med 5-0?! Ja, nu gör vi det!
Jag tippar inte detta resultatet för att jag underskattar Almtuna, utan för att oddsen är finare, och att jag inte vill "fega" i mitt tips var match...
 
Men en sak talar mot.
Jag personligen har den här säsongen bara kunnat se 2 matcher på plats i Arena Oskarshamn. Den första var Troja Ljungby, och den andra var mot Leksand... Jag har inte sett IK Oskarshamn vinna på hemmaplan den här säsongen, och jag åker till Oskarshamn för den här matchen...
Men, som jag ofta skriver när jag skriver om statistik - trender är till för att brytas! :)
Nu vill JAG se IKO ta 3 poäng i Arena Oskarshamn!!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Sören med bröd

Ses i hallen, jag bjuckar på en korv :)

2012-10-12 @ 07:12:29
Postat av: ratmanloco

Heja IKO friskt humör, 4-1 blir de idag...

2012-10-12 @ 17:54:46
Postat av: Rodden/NKPG

Tror precis som ratmanloco att det blir 4-1. FORZA IKO!

2012-10-12 @ 18:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: