Inför: IKO vs Karlskrona HK

IK Oskarshamn tar under onsdagen mot Karlskrona HK.
KHK ligger toksist i serien, med sina 12 poäng på 22 matcher.
Men vi i Oskarshamn har erfart att man kan skifta tabellplacering snabbt...
 
För bara några veckor sedan hade IKO ett rejält försprång, och marginalen till 8:e platsen kändes trygg. Kanske FÖR trygg?! Man kanske blev bekväma?!
För 5 raka förluster senare har man snart lika många poäng ner till negativt kval, som man har upp till förkvalet...
 
Jag brukar aldrig kräva vinst, jag brukar dock kräva att man jobbar för vinsten. Nu är läget så tufft, att förkvalsplatserna börjar slinka ur händerna, ja så nu kräver jag snart vinst... 5 raka förluster har varit ett hårt slag. Nu möter vi bottenlaget, och ska det vända, då är det väll nu?!
Nu vill jag se på ett spel där man visar att man verkligen vill vinna. Man är redo att ta stryk för att få in målen. Våga stå framför mål, ge och ta!
 
Karlskrona då?
Ja, här sitter jag och gnäller... Jag är en av dem som innan serien räknade med att KHK skulle härja i botten, men några fler skalper trodde jag de skulle ta...
KHK kommer också från en förlustsvit, fast "bara" på 3 matcher. Senast de vann var hemma mot Almtuna, den 4/11.
 
Men, nu blev detta inlägget något som jag ej vill, gnälligt.
Läget är tufft: JA!
Men jag tror fortfarande på laget. Jag tror på positiv kvalplats.
Viss förändring blir nu, då Galbraith kommer in i truppen, då Linus fernström testkör med Frölunda.
Och jag tror detta är nyttigt. För alla parter. Linus har stått samtliga matcher, och nu får han en nytändning, där han måste slåss för förstaspaden. Galbraith kommer och vill visa upp sig. Tror samtliga parter kan vinna på detta.
 
Senast lagen möttes vann IKO på bortaplan med 1-3. Nu gäller det att slå KHK på hemmaplan också.
 
IK Oskarshamn är fortfarande sämst i HockeyAllsvenskan i BÅDE powerplay och boxplay! Men KHK är faktist inte mycket effektivare i powerplay, då de är näst sämst i serien. Gyllene tillfälle att ordna till boxplaystatistiken i alla fall?!
Fast jag hoppas ju självklart man håller sig borta från båset....
 
Nä, nu gäller det att bryta trender. Nu jobbar vi oss upp i tabellen igen!
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: Pillemasaren

Galbrahith in i stället för Fernström Efter 5 min har han släppt in tre mål

2012-11-21 @ 14:40:27
Postat av: Anonym

Nej, tror detta är bra för laget. fernis har väl inte heller gjort sina bästa matcher i slutet. Sen vill jag se Lövet i boxen också. Finns väl ingen som behandlar pucken med sån säkerhet som han, lugn och stabil med bra kontroll, spelar inte panikhockey och är bra på att bryta.

2012-11-21 @ 16:43:33
Postat av: Anonym

Vad hände med dina inlägg som talade om vart man kan följa matchen?

2012-11-21 @ 18:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: