Förlusten mot Örebro, och ny målvakt...

Ja, som ni kanske vet förlorade IK Oskarshamn sin 5:e raka förlust, hemma mot Örebro.
Valde medvetet att inte skriva något efter matchen, både för att jag var upprörd, men också pga alkoholintag.
Nu ser jag tillbaks nyktert på det hela, och ska försöka få ner några rader om matchen...
 
Men klart är att det inte flyter på i laget längre. Gnistan och flytet saknas. Man spelar på individnivå, och ej som ett lag.
Inställningen och flytet som vi blev så bortskämda med i början av säsongen, saknas nu helt.
Men det finns stunder, då man borde gjort mål, men självförtroendet är som bortblåst.
 
Matchen slutade 3-5. Att örebro vann mot ett innefektivt IKO var rättvist, men det fanns tillfällen då IKO kunde vända på steken. Med flytet och lite mer djävla anamma, då hade omvända siffror ej heller varit orättvist.
 
Tänker inte skriva om det här och nu, men jag tycker det är synd och skam när klacken sviker laget. När laget behöver som mest stöd i underläge, då väljer några att sätta sig. Andra står med armarna i kors. Det är inte den klacken jag vill ha...
I med och i motgång, heter det ju!
 
Nä, dra ett streck över detta, samla nya krafter. På Onsdag tar vi mot Karlskrona på hemmaplan.
Då har vi även en ny målvakt
 
Linus Fernström ska testa med Frölunda, och blir borta 3 matcher. Istället får IKO låna in Galbraith.
tror faktist det kan bli bra. Linus har stått samtliga matcher, och kan behöva en ny utmaning, för att gnistra till igen.
Galbraith är ingen dålig målvakt, och som säkert vill visa upp sig, så han kan få/ta en plats i Frölunda.
 
/Räkan

Kommentarer
Postat av: KP

Även om jag älskar IKO och står upp för dem i vått och torrt så är det svårt att låta bli att ställa sig med armarna i kors. Jag vet medvetet att jag gjorde det och jag står för det när resultatet var 0-4.

Det är så ledsamt att se dagens IKO. Man får inget tillbaka för det man lägger ner. Tid, pengar, hjärta, hes hals. Ja listan kan göras lång för vad man gör för IKO.

Men jag ger inte upp. Jag vet att laget kan så mycket bättre än vad de visar nu. Bara och ta nya tag. Tillsammans vänder vi på detta. Älska IKO.

2012-11-18 @ 16:09:49
Postat av: Anonym

Som det så fint heter Räkan i med o motgång!!
Men så som ett lag hyllas när dom förtjnar det
ska dom också ha kritik när dom inte gör den insats som krävs!!Tycker att det krävs en rad förändringar på både spelare och ledare!
Kolla på te.x Scandella vad i HELVETE håller karln på med skulle inte han ersättta Rodmans roll??Har oxå ha en fundering, varför tar herr Söderström aldrig något timeout??

2012-11-18 @ 16:42:23
Postat av: Löjjan

Söderström är en duktig tränare när de gäller social kompetens och psykologiska spelet men när de kommer till handlingskraft och agerande snabba beslut totala omdömeslös i mina ögon.., underläge med 2 mål nedsläpp i offensiv zon tid 17:16 ta time out då och lyft målvakten för fan!!! Nä vänta tills 19:30 o ta time outen då!!! Va i helvete ge de chansen vi vill vinna!!!!!

2012-11-18 @ 17:19:27
Postat av: Anonym

fernström var redan i Frölunda i tankarna de syntes, sämsta matchen från han
Jag vill ge ett + till Valdix och granlund samt poulsen sliter hela tiden! stort ++ till dom
Scandella blir man alltmer förbannad på han suger totalt samt VIGILANTE han är ju för fan som bambi på hal is , han suger i skridskoåkningen. nä dessa 2 herrar ska ner i kedjerna
Poulsen-Mcgrath-Löfstedt
Hagelin-Valdix-Granlund
Starkov-öhman-Lidhammar
Vigilante-svensson-scandella
sen får dom förtjäna istiden

2012-11-18 @ 19:47:36
Postat av: Åke

Hej räkan jag förstår din frustration, jag är också trogen IK fan och vill gärna se laget vinna. Nu tycks den fina formen i seriens början ha försvunnit. Vad kan man göra åt detta ? Fundera starkt på att splittra A formationen och plocka upp de spelare som har geisten kvar. I värsta fall hyr in någraa bra NHL killar. Angående tränaren skall vi inte döma ut honom, han borde kanske minska lite på det psykologiska och ta till lite tuffare metoder
Läget är allvarligt inte minst för klubbens ekonomi.
Optimist som jag är, laget reser sig nog.

2012-11-18 @ 22:39:04
Postat av: Kalle Karlsson

Anonym. I med och motgång betyder inte att man hyllar sitt lag när det går bra och sågar det när det går dåligt. I motgång hjälper man sitt lag,stöttar och hittar positiva grejer att fokusera på. Man går på matcherna och sjunger fram sitt lag. Det är en sann supporter. I med och motgång.

2012-11-19 @ 21:06:02
Postat av: Anonym

Kalle Karlsson! Du har helt rätt i vad du skriver,men för att i motgång ta fram dom positiva grejerna måste man ju först se det kritiska i situationen för att sedan vända på steken.om man bara ser det positiva i allt som sker på isen förstår inte jag hur man ska bli bättre både som spelare och supporter.vill poängtera att jag absolut inte sviker iko bara för att det går dåligt just nu.Nu tar vi nya tag blickar framåt och fullständigt krossar Karlskrona idag.

2012-11-20 @ 03:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: