Smakprov på hur det lät förr...

Skrivit innan att jag tänkte skriva om alla de olika IK Oskarshamnslåtarna som gjorts, och betygsätta dem.
Jobbar med att göra om ljudfilerna, och få ut dem på nätet...

Men det saknas fortfarande en skiva, som jag nämnt innan. White Wings spelade in en skiva, en skiva jag ej kan hitta i min samling.
Är det någon som har ett exemplar att sälja mig, tveka då inte att maila mig! [email protected]

Annars har jag nu alla de skivor mm som jag känner till man gett ut.
I väntan på att jag får tag på White Wingsskivan, och att jag fått ut övriga låtar på nätet, tänkte jag ge er en liten förhandslyssning.
Låten är - så vitt jag känner till - den första IK Oskarshamnslåten som getts ut.
Är dansbandet Bennys som gjorde en variant av Nick Borgens låt, We are all the winners.

Låten är från ett kasettband, det formatet man gav ut musik på vid den tiden. Detta innebär att jag haft lite kämpigt att digitalisera låten, då kasettdeck är inget man nyttjar längre. Ljudet på filmen är därför inte det bästa, så vrid upp högtalarna, eller bara njut av omslagsbilden! :)



Vill särskilt tacka Stephan Larsson, som ordnade fram ett nytt band med Bennys åt mig, då mitt var borta! Tack!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Är det en av låtarna du letar efter?



http://www.youtube.com/watch?v=fjr9E9WEBxg

2012-05-10 @ 23:25:03
Postat av: Pernilla

Haha sorry såg nu att det va du som lagt upp den :)

2012-05-10 @ 23:27:20
Postat av: Räkan

Jupps, jag som lagt upp den.. men inte den.. det är skiva nr 3, som getts ut...

White wingsskivan är en helt annan, med Markus Ottoson, har jag för mig han hette, som spelade in skivan...

Är White Wingsloggan på, dvs en vit örn, i helbild, som håller en hockeyklubba, och bär den röda tröjan med "IK-blixten".

2012-05-10 @ 23:30:15
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: I

Hudacek klar för Frölunda vilket öppnar för Fernström till IKO.

2012-05-11 @ 10:46:52
Postat av: Ruskprick

Sitter just nu och lyssnar på en gammel skiva med en örn med hockeyklubba på omslaget. Producerad av Kling musikproduktion och året var -96. Vårat IK är första låten och oa, oae vi är Oskarshamnare´(sjunget av spelarfruarna) finns med. Är det denna du letar efter? Du får gärna låna den.

2012-05-11 @ 15:55:55
Postat av: Räkan

Ruskprick: Minns inte låtarna, men var året 1996 låter det högst sannolikt att det var den.

Maila gärna mig, så kan vi lösa hur vi gör med utlåningen mm!

Om möjlighet finns, skicka gärna också med en bild av skivan i mailet!

Tack!

[email protected]



Kling skötte ju även inspelningen av Vårat hockeygäng, men den kom inte ut förens 2000...

2012-05-11 @ 16:06:38
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Rusk

Jag skriver mail nu. Svara fort adressen i svarsmailet om jag skall hinna te "Domus" och posta den idag.

2012-05-11 @ 16:15:16
Postat av: Rodden/NKPG

Nostalgi! Heelt jävla underbart. Vilka minnen det väcker

2012-05-11 @ 18:44:16
Postat av: Ruskprick

Nu har jag lyssnat på nästan alla IK-låtar (efter att varit ute på vinden och grävt) och helt klart är de låtarna "vi i MS" spelade in ute vid Lyckebo på nittiotalet klart bäst och varmast. Inget snack. Outstanding. Här sjungs det kärlek.

2012-05-12 @ 00:32:47
Postat av: Ruskprick

På den tiden var det äkta kärlek till laget. Hemma som borta i varje match.

2012-05-12 @ 01:36:24
Postat av: Hauge

Verkar som att du vill få fram att den äkta kärleken till laget inte finns idag. Kärleken till laget är nog minst lika stor idag!

2012-05-12 @ 17:40:23
Postat av: Gustaf

Vilka minnen! Björklund som speaker, fullsatt skokartong, Moore, Ekroth, Ibbe, Jösse.

2012-05-12 @ 18:57:00
Postat av: Gustaf

Den skivan som ruskprick föreslog för dig är den som Ottosson o co stod bakom! Spelarfruarna rockade loss på en låt =)

2012-05-12 @ 18:57:48
Postat av: Totto

Magnus har den tror jag

2012-05-12 @ 20:28:50
Postat av: Ruskprick

Sure Hauge.



Spelarfruarnas låt ät bäst på den skivan och riktigt kultig i min värld.



Number four Skeeter Moore. (Björklund) Haha Björklund var även med i debattprogrammet svart eller vitt då Livets ord sponsrade IK.



Vet inte om Ottosson stod bakom någonting med den skivan. Det var polisen Kling så vitt jag vet.



Totto det var tråkigt att se ditt tillstånd på stan idag.. Ryck upp dig!

2012-05-13 @ 01:11:13
Postat av: Ruskprick

På den tiden gick det full minibuss eller stor till varje bortamatch. Vi hade visserligen en unik chaufför som absolut är värd en tröja i taket för sina insatser. Den tiden lär aldrig komma tillbaks tyvärr. Detta är sanningen. Gislaved borta, Grums och Sunne. Skellefteå 2002..,

2012-05-13 @ 01:23:51
Postat av: Hauge

Bara för att det inte går bussar till varje match betyder ju inte det att kärleken till laget är mindre?

Visst, det kanske var en bättre klack förr, fansen var lite fullare, lite galnare.



Jag hade gärna sett att det gick bussar till varje bortamatch. Problemet är ju att folk inte kan/vill/inte har råd.

2012-05-13 @ 01:30:11
Postat av: Ruskprick

Bara för att det inte går bussar nu är väl ganska talande?!



Jag betvivlar absolut inte dina känslor för IK. Det är den allmänna jag pratar om. Så folk hade mer råd förr? Jag tror det handlar om prioritering. Den gemesamma samanhållningen och patriotismen som rådde då finns inte nu..

2012-05-13 @ 01:40:02
Postat av: Ruskprick

Det fanns en kärna som levde för föreningen IK. Inte att som högsta mål i livet bli kompisar med sportchefen via twitter.

2012-05-13 @ 01:53:31
Postat av: Hauge

Kan absolut hålla med i delar av det du säger. Det kanske var bättre förr. Men vi lever i nuet och får göra det bästa av det!

2012-05-13 @ 02:28:34
Postat av: Ruskprick

Mitt hopp och supporterarv är till dig.T ex en massa trummor är inte supporterkultur.

2012-05-13 @ 02:37:17
Postat av: felicia - fotokobran

helgens sweetie, missa det inte! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

2012-05-18 @ 22:12:34
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: