Robin Andersson till Vimmerby...

IK Oskarshamn J20:s målvakt, Robin Andersson, var föregående säsong utlånad några matcher till Vimmerby.
Nu blir han "överårig" för J20, men får fortsatt förtroende i Vimmerby, då de idag presenterade honom inför kommande säsong.
Detta enligt Stålnacke. Men jag har även fått uppgifterna bekräftade från andra källor under kvällen.

Robin har alltid varit juste mot mig när jag "hoppat på honom" efter match, eller ringt honom.
Han avslutar alla samtalen med att tacka för arbetet med att synliggöra juniorerna....

Så önskar verkligen Robin lycka till i sin nya klubb och a-lagsspel i Vimmerbys div 1 lag!

* * * * *

Och när vi är inne på Vimmerby, kan jag passa på att nämna Joachim Hedblad. Joachim var utlånad till IK Oskarshamn 1 match förra säsongen (borta mot Tingsryd), och gjorde verkligen inte bort sig.
Detta var en spelare jag trodde skulle ingå i årets IK Oskarshamn, men efter samtal med sportchefen angående detta, så svarade han att det ej skulle bli så nu.
Man har ögonen på honom, men har ej platser kvar till honom i truppen.

Idag blev det klart att Joachim fått ett Try Out-kontrakt med Mora.

Personligen tror jag där Mora dragit en vinstlott, då jag gillat det lilla jag sett av den killen. När jag ringt och pratat med honom, verkar han även ha en sund livssyn.

Däremot klandrar jag verkligen inte Roger Jönsson för att han inte signat Joachim, då det är en liten chansning i en hel säsongs spel i allsvenskan, även om jag tror att Joachim skulle kunna hävda sig bra i Oskarshamn...

/Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: