Poulsen VM-mål och en summering...

Danmark spelade sin sista match i VM idag. Och lagom i sista matchen fick vår Poulsen göra mål!
I VM noterades Poulsen för 1 poäng (1 mål) och +1 i +/- statistiken.
Oskarshamns andra VM-spelare, även han i Danmark slutade även han med 1 poäng (1 assist), och -2 i +/- statistiken.

Nämnvärt vid +/- statistiken är att Danmark blev ett stryklag i VM, och att Kirill spelade 88min under VM, Poulsen i 4:e linan fick spela 46min under hela VM...
Klart godkända siffror på våra Oskarshamnsspelare, med tanke på Danmarks siffror under mästerskapet...

Poulsen backcheckade och gjorde det typiska jobbet för en 4:e lina. Dock så gillar jag mer att se Poulsen slänga sig hejdlöst framför mål, som han gjorde de första veckorna i Oskarshamn. Men om andra gör det, då har vi stabiliserat försvaret, då Poulsen fortsätter utveckla sina deffensiva egenskaper.
I boxplay har Poulsen varit strålande under hela VM!

Kirill Starkov har imponerat på mig. God skridskoåkning, och arbetar över hela planen, även om Kirill kommer mer till sin rätt i det offensiva.
Starkovs styrka ligger i skridskorna, och om han far runt, då kan han göra många försvar i allsvenskan oroliga.
Jag har inte sett alla Danmarks matcher, även att jag tyckt att de varit mest intressanta, men de matcherna jag sett har man tyvärr sett alldeles för lite av avslut från Starkov.
Sedan om deta beror på att Danmark skapat allmänt med få lägen under VM, eller om Starkov hellre passar låter jag vara osagt. Hade dock varit kul att få se hur han hanterar ett eventuellt friläge.

Men det får han visa oss om några månader, då matchandet för IK Oskarshamn startar!

/Räkan


Kommentarer
Postat av: P2

Tycker coach Bäckman gjorde vissa misstag i år. Främst nötte han FÖR mycket på sina NHL-spelare. De skulle göra precis ALLT: spela powerplay och boxplay samt dubbla byten i vissa skeden av matcherna.



Bäckman skulle ha vågat lita mer på sin 3:e och 4:e kedja. NHL-spelarna blev slitna och kände en jäkla press att de skulle göra målen. Tror inte bäckman har riktig koll på att Poulsen har näsa för mål om han får rätt roll. Poulsen behöver skickliga spelare runt omkring som ger honom lägen. Hade inte varit fel att ställa Poulsen framför mål i PP t ex. Kul att han fick göra ett mål till slut. Stark insats, där han med ryggen mot mål vispade in en backhand.

2012-05-16 @ 09:50:58
Postat av: Fråga

Kommer danskarna att ansluta till IKO:s sommarträning nu? Både Starkov och Poulsen skulle må bra av lite träning med José.

2012-05-16 @ 12:22:51
Postat av: felicia - fotokobran

var med och bestäm! :)

skulle vara jättesnällt om du ville lägga din åsikt! :)

http://fotokobran.se/2012/may/vad-onskar-ni-1.html#comment

2012-05-16 @ 22:53:11
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: