Vilka vill vi ha upp?

Kvalserien till Allsvenskan pågår...
Och satt idag och funderade på vilka lag vi vill ha upp.

Kallinge-Ronneby:
De är borta från racet. Har imponerat något extremt, att som nykomling ta sig till kvalet till allsvenskan. Men sedan tog det stopp.
Inte så spännande lag att få upp i allsvenskan heller... Det mest intressanta de har är tränaren patrik Klüft (som överraskat totalt), och Oskarshamnsbekantingen Tobias Holm...

Borås:
De drar ingen publik i allsvenskan. De har inte ekonomi att få ihop elitlicensen. Jag känner bara en sak, låt något annat lag ta deras plats. Tycker det vore synd om sporten om Borås klarar sig kvar, och om någon månad tvångsnedflyttas de, och 3:an får gå upp... Låt lagen som skall få spela i allsvenskan få fira när de är klara och serien är slut, inte flera månader efter.

Asplöven:
De leder just nu kvalserien, men när de idag tog mot Karlskrona hade de endast 800 i publiken - och det är mycket för att vara dem.
Kan inte se alls hur de skulle kunna tillföra allsvenskan något!
Dessutom, ohälsosamt långa resor till Haparanda för lite hockey...

Sundsvall:
Tillför inget hockeyintresse heller. Ingen publik vare sig borta eller hemma. Men de är makalösa på att hålla sig kvar i allsvenskan. Men, för seriens skull vore det nog bra om de åkte ur snart...

Olofström:
Inte så spännande lag i allsvenskan. Men som Växjöbo skulle detta vara bra för mig, då jag har nära dit...

Karlskrona:
Popcornlag. Men de drar publik, och inga långa resor till dem. Värdiga en plats i allsvenskan, men de är laget som kan hota i allsvenskan...

så, vilka vill jag ha upp då?

Rankar lagen i en lista, översta vill jag helst se i allsvenskan, nedersta vill jag minst gärna se i allsvenskan.

1: Karlskrona:
De skulle dra publik, och jag kan se roliga bortaresor framför mig. jag brukar avsky popcornlag, men när det handlar om pest eller kolera, då väljer jag KHK...

2: Olofström:
Djävligt osexigt, men som jag nämnde innan, bra läge för mig i Växjö. Också bra med kortare resor för IK oskarshamn, ekonomiskt sett... Tror också att de drar mer publik hemma, än Asplöven...

3: Kallinge-Ronneby:
Ännu osexigare än Olofström, men väljer dem pga av geografi.

4: Sundsvall:
Sundsvall är bra nog, och förtjänar en plats i allsvenskan... Men de skulle behöva publik och en satsning rent sportsligt för att vara intressanta...

5: Borås:
Ekonomin räcker ej till. Tycker synd om laget som får fira i efterhand, på Borås bekostnad...
Drar dessutom ingen publik.
Varför inte sist då? Jo, det finns ett lag som jag minst vill se i allsvenskan...

6: Asplöven:
Ingen publik. Fruktansvärt osexigt motstånd. Sjuuuukt långa resor. Kan inte se vad de kan tillföra allsvenskan...

Detta var min lista på de lagen som kvalar, baserat på sexighet, sportsligt, publik, ekonomi, resor och geografi - både geografiskt från mig, och från Oskarshamn... Förstår att ni i andra städer tycker annorlunda, men det jag mest är nyfiken på, hur tycker ni i Oskarshamn?!

PS: Min lista är INTE baserad på hur jag tror det kommer bli, utan hur jag tycker det borde gå!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Rusk

Du missade två Oskarshamnsbekantningar till i KRIF förutom Tobbe Holm. Linus Bladström och Håkan Alm. Vidare är de som kvalificerar sig för Allsvenskan värda detta. Skulle Asplöven kvalificera sig för Allsvenskan så är det bara att gilla läget. Längst och flest resor får de själva. Sedan har Sundsvall höjt sitt publika intresse markant denna säsong vilket inte Borås gjort. 2000 hade de sist och 1700 före det. Vet inte om de har gratis inträde eller hur de bärt sig åt men offantligt bättre har det blivit. Rätt ska va rätt.

2012-03-24 @ 02:00:37
Postat av: Per Torpe

Jag vill också ha upp två lag från Blekinge, Karlskrona och Olofström. Bevara oss från Asplöven!! Vill säga adjö till Borås och Sundsvall som inte har tillfört hockeyallsvenskan ett smack!

2012-03-24 @ 03:12:07
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Räkan

Rusk: Självklart är laget som kvalificerar sig till allsvenskan värda detta. Uppflyttning skall ske sportsligt, inte bara för att det är en stor eller rik förening.

Men min förhoppning som sagt var, är att slippa Asplöven...

2012-03-24 @ 11:27:18
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Johan Gyllensten

Det bör väl nämnas att 800 personer är fullsatt när det gäller Asplöven då deras hall enbart kan ta in 800 .

2012-03-24 @ 15:01:27
URL: http://hapodcast.se
Postat av: Rusk

Personligen tycker jag en handfull resa till Haparanda på supporterkontot slår en ytterliggare full bussresa till resa till Ljungby. Tänk en utekväll i Happaranda/Torneo. Det hade jag älskat.

2012-03-26 @ 00:59:03
Postat av: Bävern

Håller med Rusk vilken tripp , snacka om klassiker.

2012-03-26 @ 16:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: