Förlust mot Malmö...

IK Oskarshamn förlorade mot Malmö med 2-4...
Malmö var bättre, men ett heltaggat IK Oskarshamn tror jag skulle kunna rått på Malmö bättre...
De första 10 minuterna av matchen spelade Oskarshamn bra. Bättre än Malmö. sedan blev man mer och mer bekväma, och adrenalinnivån såg ut att sjunka... Varför?

Jo, det skall jag ta nu. Ursäkta i förväg att matchrapporten blev kort, och att jag kanske låter gnällig nu. Men detta måste jag få ur mig.
jag slutade mitt arbetspass i Växjö precis innan matchstart, och kunde därför ej medverka ¨på läktaren idag. För det är just det detta kommer handla om, vad som hände på läktaren?!
Jag som inte var där bör förvisso inte klaga, men när jag satt vid TV-sändningen idag så skämdes jag...

För det där adrenalinet som det såg ut som att IK Oskarshamn tappade idag, tror jag man kunnat undvika.
Här pratar vi om en av föreningens viktigaste matcher genom tiderna, både ekonomiskt och sportsligt, och då är det helt tyst?!
Ut genom TV-rutan hördes inget från Oskarshamnsklacken.
Även om 2-3 stycken av de "ledande" rösterna i klacken ej var där idag måste väl övriga kunna förmå att få ur sig någon ramsa?

Tycker detta är så tråkigt när laget gjort en sådan fantastisk säsong, som kan bli ännu mer fantastisk, DÅ sviker klacken?!

Med trycket laget förtjänade inför den här matchen, då tror jag resultatet blivit trevligare. Jag är säker på att IK Oskarshamn är bäst på just hemmaplan av en anledning, publikstödet. Idag var det som att de spelade inför skyltdockor... matchen kunde lika gärna spelats i Borås...

Nej, nu tar vi oss i kragen, både ni som var där, men även vi som missade matchen av olika anledningar. Bättre än så här kan vi! DÅ kan IK Oskarshamn gå långt i den här serien.
Är klacken tysta, då sänder det uppgivna signaler till laget. Om laget inte tror att vi tror på dem, vilka skall då göra det?!

Nu vann Rögle mot Västerås, så serien är fortfarande jämn. Oskarshamn ligger sist i tabellen, med sina 6poäng. Men både Malmö och Västerås är bara 1 poäng före. Och Rögle är 2 poäng före Oskarshamn.

Drömmen om kvalserien lever ännu!

* * * * *

I morgon (torsdag kl 19:00) spelar J18 sin första kvalmatch till J18Elit. Då möter man Tingsryd på hemmaplan.
Alla ni i oskarshamn, hoppas ni kan stötta killarna i morgon, så vi får upp vårt J18 från div 1!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Nils Apabo

Nu har du nog missuppfattat ett och annat Reakan. Men det är ok det gjorde jag också till en början. Man behöver faktiskt inte heja när man står i Bfs-klacken det enda som gäller är att man står upp. Men är något orsäker på den punkten också.

2012-03-07 @ 21:39:12
Postat av: Affe

I dag var det klasskillnad på målvakterna, Fernström såg inte ut att vara med i matchen. Och varför stimmar backarna till det hela tiden? Bedrövligt försvarsspel vid alla Malmös mål. Första 10 var dock mycket bra av IKO men det räcker ju inte.

2012-03-07 @ 21:45:03
Postat av: Robin

Märktes direkt att det var ett gäng pådrivande i klacken som var borta.. tyvärr.. Vi som stod där försökte iallafall hjälpa till lite. Men ikväll var klacken ordentligt nerbantad trots mycket folk i hallen. Blev lite: "fan skriker inte han så ska inte jag heller skrika".. tyvärr.. svårt att sätta fingret på det men röststarka ledare i klacken behövs för att få igång de oss andra.

2012-03-07 @ 21:49:04
Postat av: Hans

Andreas Andersson från Hv71 får ej förnyat kontrakt. Hoppas Jönsson lägger in en stöt. Känns som en målvakt som är lite trött på att nöta bänk kanske

2012-03-07 @ 21:53:47
Postat av: Ståplats

IK:s enskillt viktigaste kontraktsförlänging inför nästa säsong är att återfå mannen som håller igång klacken.. Han saknades idag. Jag står för att den mannen är skillnaden mellan stora belopp på publikintresse/tryck samt många poäng när en säsong summeras. Ikväll lät hallen som 1500 mot Borås trots drygt 2700... Sug åt dig av kritiken, den är i positiv anda.

2012-03-07 @ 21:54:31
Postat av: Hauge

Skriver samma sak här som jag skrev på Svenska Fans.



Räkan,Skäms inte över klacken. Skäms över alla dom personer som inte står där. Fattar inte hur vi kan gå från att vara 60-70 pers i Ängelholm till 5-10 pers i klacken på HEMMAPLAN i en så viktig match. Varför vågar man inte klappa & sjunga för sitt lag på hemmaplan där stödet ska vara som störst? Tycker det är jävligt konstigt.

2012-03-07 @ 22:33:11
Postat av: Grannen

Märktes att de som håller igång klacken va borta:( Men va halvtaskigt från resten med så....

2012-03-07 @ 22:37:58
Postat av: Tobias

Det som är pinsamt är väl att en dag som denna, folk inte kan svälja sin stolthet och gå och hjälpa till i klacken istället för att stå tio meter bredvid. Det är ni som är sopor.

2012-03-07 @ 23:20:07
Postat av: Rs

Jag va inte själv på matchen pga jobb så ska fatta mig kort!

tycker det är synd att publiken inte tar sig i kragen och hjälper och stöttar laget med lite härlig sång.Tycker också att publik siffran va lite svag,men tror att klubben får ta på sig lite av det pga förhöjda biljett priser,vi är ju trots allt "snålläningar" sen istället för att gnälla på laget hur dom spelade igår lyfter jag på hatten och säger starkt jobbat iko vikken säsong det har varit=) ännu är det inte över/

2012-03-08 @ 02:59:31
Postat av: LJ

Vill bara påpeka att S24 placerat ut en mikrofon

i bortaklacken.

2012-03-08 @ 07:43:46
Postat av: kanske dax

att ngn går på kropp på nr "fridlyst "86 i malmö så får nog malmö knäcken ...!!!

2012-03-08 @ 11:08:42
Postat av: Robin

Tycker också det är fel att klaga på den klacken som faktiskt var där.. Fan en annan skrek sig hes som vanligt. Men det var inte mycket folk där uppe kan jag lova då är det svårt! Sen kan väl jag tycka att Malmös klack var lite av en besvikelse dem med.. knappa 20-30 pers som fått betala 100spänn för inträde och bussresa.. helt ärligt förväntade jag mej fullsatt på bortastå.. Men åter till vår klack, igår var vi inte många och jag har inte den blekaste aning om varför.. Sen är det ju precis som vi alltid diskuterar, ställer man sig i klacken så förväntas man också skrika/sjunga.. inte bara stå rakt uppochner..

2012-03-08 @ 11:12:49
Postat av: Sören med Bröd

2012-03-08 @ 11:54:43
Postat av: Sören med Bröd

Jag var på plats och såg matchen mot Malmö. Klacken hördes inte. vi på sittplats hördes helt klart mer. Alla vet att om personer som t.ex. Räkan finns i klacken så låter det. Btw, alla i klacken stod inte upp. en del satt ner. Helt kasst.

2012-03-08 @ 11:57:52
Postat av: en regelrätt propp på Malmös nr 86

imorgon ...tror d skulle skaka ön 86an å hela malmö ..sätta prägel direkt ...för när dem var på 86 an bla i andra perioden så blev dem mer uddlösa den kedjan ..forza ik

2012-03-08 @ 12:29:10
Postat av: jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

2012-03-08 @ 13:07:35
Postat av: Anonym

Jag tror inte Söderström ska röra runt i femmorna. Det blev ju inte ett dugg bättre. Försvarsspelet var bedrövligt. Varför fortsatte de inte som de startade matchen, såg ju grymt bra ut i början.

2012-03-08 @ 13:18:52
Postat av: forza mot ssk syd imorgon

2012-03-08 @ 14:42:49
Postat av: Nils Apabo

Off topics@



Rapport från j18. Total klassskilnad. 0-4, fyra minuter in på andra. Ständiga inspel framför IKs kasse med grönvita vassa avslut(värre än igår mot mif). IKs anfall ser ut som följer; Soloraid med slappt dragskott en meter innanför blå. Tyvärr, detta såg jag vart det kommer att barka och insåg att jag hade annat att göra innan nattpasset. Lämnade min gamle vän RockJocke kvar på läktarn. Undrar stilla om han orkar hela matchen..

2012-03-08 @ 20:06:42
Postat av: Anonym

Tror inte killarna var riktigt med på att det är lite temposkillnad från div 1 och elit, men det är bara att bita ihop och komma igen. Ni kan om ni vill.

2012-03-08 @ 20:26:35
Postat av: Apabo

Kunde ana en stor slev av respekt också.

2012-03-08 @ 20:33:43
Postat av: Apabo

1-9 nu. Suck..

2012-03-08 @ 21:03:55
Postat av: Löjjan

Tobias vem är du? Jag hoppas inte att de är den jag tror. Jag begriper att du syftar på mig etc med att stå 10 meter bredvid!! Kalla mig för sopa gör de men vet du vad som e mest pinsamt och sopigast av allt de är att stå i klacken i hålla käften. Då är de bättre i stå bredvid.

2012-03-08 @ 22:15:06
Postat av: håller Me dig löjjan

2012-03-09 @ 00:14:31
Postat av: Nils Apabo

Löjjan@ Det måste vara ett barn som resonerar som Tobias här ovan.

2012-03-09 @ 01:24:00
Postat av: löjjan

Blir fan skitförbannad hur fan kan man resonera så??

2012-03-10 @ 18:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: