Borås degraderas!

Ja, idag skickade förbundet ut pressmeddelandet, Borås Hockey kommer att flyttas ner till div 1.
Borås har nu 3 veckor på sig att överklaga nämndens beslut.

Frågan kommer nu gå ut till Asplöven, om de vill ta den allsvenska platsen.

Ja, beskedet är inte i mina ögon helt oväntat, men jag tycker det är tragiskt att det skall ta sådan tid innan beslutet tas. Inte rättvist mot Borås ELLER Asplöven.
Asplöven har idag endast 9 spelare under kontrakt, de har en hel del att arbeta med, för att få ihop ett allsvenskt lag.
Tror nog också att Olofström grämer sig nu, då man i sista omgången mötte Kallinge, som inte hade något att spela för, och förlorade mot dem. 2 poäng där, och det hade varit Olofström som flyttas upp istället...
Nu förlorade man efter straffar, och fick 1 poäng för lite.

Men innan vi rusar vidare, skall Borås överklaga, och Asplöven skall få sin chans att tacka ja eller nej.

Men lag som Djurgården, vilka kontraster, från att ha spelat i Sveriges största Arenor, till att komma till Asplövens hall, Arena Polarica, som endast rymmer 800pers.

IK Oskarshamn har 2 träningsmatcher mot Borås. När dessa bokades frågade jag hur det blir om Borås flyttas ner. Då fick jag svaret att matcherna spelas förutsatt att Borås är ett allsvenskt lag. De matcherna kan därför strykas. Återkommer när jag vet mer om detta.

/Räkan

Kommentarer
Postat av: T

OIK tog en poäng i sista omgången. De hade behövt vinna straffläggningen också...

2012-06-27 @ 17:57:25
Postat av: Räkan

Skrev fel... menade att man tog 1 poäng för lite. Har korrigerat lite nu! Tack

2012-06-27 @ 18:04:08
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Åke

Hej Räkan !



Ett nytt ämne, vad tycker Du om Östtrans förföljelse av IK ?

2012-06-27 @ 19:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: