Varför inte en fest till?

Jag sitter här nu och tittat på JVM. Sverige har precis startar sin semifinal mot Finland.
Detta är i mina ögon det roligaste hockey-VM som spelas. "Storkronorna" är inte alls lika kul att följa.

Men det är inte om det detta inlägget skall handla om.
Satt här och funderade på vad som skulle tas upp idag på bloggen... har ingen nyhet att rapportera om, men något finns det väll alltid att skriva om?!
Men hela tiden, nu när jag sitter och glor å hockey, och funderar på lämplig tesxt förs tankarna tillbaks till festen. Inte vilken fest som helst, utan DEN festen.
Det som hände när Salos Leksand gästade Oskarshamn.

Fullsatt i hallen, härlig klack, med ett underbart tryck. Varför inte igen?!

Inför Leksandsmatchen kördes kampanjen att alla som älskar sjunga, men av olika anledningar lämnat klacken, om än så bara för en dag, skulle återsamlas.
Resultatet var underbart!
Klacken var inte perfekt samlad, men tillsammans skapade vi ett tryck som var länge sedan man upplevde i Arena Oskarshamn.

Min förhoppning nu är att detta inte var en engångsföreteelse.
På fredag tar vi mot Södertälje, och snackar vi 6-poängsmatcher, då är detta en sådan! Otroligt viktig match!
Öhman gör också officiell (hemma)premiär, och detta lockar säkert några nyfikna till Arenan.
Södertälje anordnar ingen supporterresa, men vad jag hört från Södertäljefolk, skall det komma några supportrar till bortastå.

Jag kräver det inte. Jag tänker inte ens be om det. Men jag HOPPAS att folket kan samlas i klacken igen, och återskapa läktarfesten vi hade mot Leksand!
Kanske tom lyfta ett snäpp till?! Tänk om alla har en sångglad kompis man kan ta med...

Jag drömmer om att få uppleva festen, och att vi tillsammans kan sjunga fram laget!
Hoppas ni är med, tillsamans sjunger vi fram IKO! Tillsammans är vi de bästa festfixarna (i Kalmar län)!

/Räkan

Kommentarer
Postat av: Ståplats

Håller med. Vore härligt! Tycker redan det börjar bli välbokat inför matchen att döma av webbokningen! Otroligt viktig match! Spöa "det andra Scanialaget"!

2012-01-04 @ 10:26:25
Postat av: Ruskprick

Tycker faktiskt Bfs skulle lägga sitt krut på den nya generationen i stället för den gamla. Fråga sig varför de inte lockar de unga i större utsträckning. Svår fråga visserligen men också ett måste för framtiden.



Det är ändå inte de äldre som skall försöka locka med en medelålders jobbarkompis till klacken (nästan omöjligt om de inte är redlösa en match) utan de yngre. Har jag fel? På något sätt måste det bli häftigt att som ca sjutton år stå i klacken. Jag har inte svaret. Det är inte det jag säger. Många har ett Elitserielag eller Allsvenskt (fotboll) lag de håller på för att det är häftigt. Varför inte IK/BFS?

2012-01-05 @ 00:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: